Abonnementswijzigingen

Je kunt zelf alles in je abonnement wijzigen in Simplicate. In dit artikel lees je hoe dit werkt en verwerkt wordt.

Jorike van Dijken avatar
Geschreven door Jorike van Dijken
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Na de start met Simplicate ben je vrij om bepaalde aanpassingen in je abonnement te verrichten. Deze aanpassingen worden automatisch verwerkt per de eerstvolgende cyclus. 

Aantal actieve gebruikers 

Het aantal actieve gebruikers wordt automatisch bijgehouden door Simplicate (dit zijn letterlijk alle medewerkers die beschikken over een actieve login. Geblokkeerde gebruikers zijn dus geen actieve gebruikers). 

De factuur ontvang je op basis van de gebruikers die je zelf hebt verwerkt. Dit kan dus afwijken van het aantal actieve gebruikers. 

Een gebruiker toevoegen

Wanneer je een extra gebruiker aan wilt maken terwijl je abonnement het maximaal aantal gebruikers heeft bereikt, dan zal Simplicate je de vraag stellen of je je licentie uit wilt breiden. Door op 'akkoord' te klikken breid je het abonnement uit met 1 gebruiker en zul je hiervoor een verschilfactuur ontvangen.

Een gebruiker blokkeren / verwijderen

Let op: je abonnement wordt niet altijd automatisch naar beneden aangepast wanneer je een gebruiker blokkeert of verwijdert. Je krijgt middels een pop-up in Simplicate hier een bericht over met de keuze of je het abonnement wil aanpassen:

Het aantal licenties wordt niet automatisch bijgesteld, omdat er meerdere redenen kunnen zijn voor het blokkeren of verwijderen van een medewerker. Je kunt bijvoorbeeld een gebruiker verwijderen of blokkeren om daarna een andere gebruiker aan te maken. Een licentie is dus niet 1 op 1 gekoppeld aan een medewerker.

Ben je benieuwd hoe het wijzigen van gebruikers invloed heeft op je licentiekosten? Dit wordt uitgelegd in het volgende support artikel:

Wijzigen van de abonnementscyclus

Je kunt je licentie betalen per jaar of per maand. De meeste klanten maken gebruik van een jaarbetaling, omdat je dan 15% korting hebt op je licentie.

Het is echter ook de mogelijk om tussentijds de cyclus te wijzigen. 

  • Wanneer je per maand betaalt, dan kun je dit zelf aanpassen naar Jaar via Instellingen > Abonnement. 

  • Wanneer je per jaar betaalt en dit om wilt zetten naar maand, neem dan contact op met jouw Customer Success Manager of mail naar [email protected]  

Wijzigen van het plan

Wil je je huidige pakket up- of downgraden, neem dan contact op met jullie Customer Succes Manager. Het downgraden van je pakket zal doorgevoerd en gefactureerd worden via de eerstvolgende cyclus. Het upgraden van je pakket direct doorgevoerd en gefactureerd worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?