In deze update:

  • Vernieuwde en sterk verbeterde Smart BCC functionaliteit
  • Inloggen via je Google of Microsoft account
  • Inkoop standaard doorbelasten
  • Creditbedrag in project- & dienstoverzicht
  • Automatisch bijwerken van licentie
  • Weeknummers in pop-up datumselectie
  • Kolombreedtes bijlage urenspecificatie
  • Projectnummer in takenoverzicht
  • Aanpassing berekening declarabiliteit
  • Nieuwe vertaallabels: cyclus abonnement
  • Hoofdlettergebruik in t.a.v. en aanhef
  • Logo weergave
  • Doorklikken van urencontrole naar project
  • Verplichte velden bij inkoopboeking
  • Meerdere dezelfde kostensoorten per dienst in Sales
  • Begroot/besteed/gepland/resterend in Agenda en Planning
  • Verbeterde KvK-koppeling in CRM
  • API toevoeging
  • Doorklikken in de tijdlijn naar bedrijf, sales of project

Vernieuwde en sterk verbeterde Smart BCC functionaliteit

De BCC-functionaliteit die je al kende is verder verbeterd in Product Update #33.

Snelheid en optimalisatie

Doordat de BCC-functionaliteit vanaf de grond opnieuw is opgebouwd, is deze een stuk sneller geworden. Waar het voorheen nog wel eens een half uur kon duren voordat jouw bericht zichtbaar was op de betreffende tijdlijn, is dit nu vrijwel direct zichtbaar (max. enkele seconden)

Smart-BCC en één algemeen e-mailadres

Het is vanaf nu mogelijk om alle berichten die je vast wilt leggen in Simplicate te versturen naar één e-mailadres. Simplicate herkent vervolgens zelf welke tijdlijnen relevant zijn aan de hand van de inhoud van jouw e-mail. Om deze functionaliteit te gebruiken dien je een e-mail te sturen naar: [bedrijfsnaam]@in.simplicate.nl
Let op: dit is de naam van jouw persoonlijke Simplicate omgeving, vul deze hier zonder blokhaken in.

Je krijgt hierna direct een mail terug van Simplicate. Als een tijdlijn in de CRM module gevonden is, heeft Simplicate de tijdlijn automatisch voor je vastgelegd. Mocht er in een andere module (of meerdere modules) ook een relevante tijdlijn zijn gevonden, dan is het mogelijk om met één klik het bericht ook op deze tijdlijn vast te leggen. Dit geldt overigens ook andersom, mocht je een bericht niet op de tijdlijn van CRM vastgelegd willen hebben.

Aliassen

In verband met de veiligheid, checkt Simplicate uiteraard eerst of het e-mailadres waarvan de Smart-BCC e-mail afkomstig is, voorkomt in de betreffende Simplicate-omgeving. Mocht je nou werken vanuit een mailbox met meerdere e-mailadressen, dan kan het handig zijn om ook vanaf dat andere e-mailadres dingen vast te kunnen leggen in Simplicate.

Hiervoor hebben we aliassen geïntroduceerd. Je kunt deze functionaliteit onder Mijn profiel instellen onder het kopje Aliassen. Ieder e-mailadres dat je hier invoert, wordt vanaf dat moment ook geaccepteerd.

Minimale bestandsgrootte voor bijlagen instellen

Regelmatig komt het voor dat je via de BCC-functionaliteit bestanden vastlegt in Simplicate die je eigenlijk niet vast wilt leggen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan e-mailhandtekeningen. Simplicate hanteerde al een minimale bestandsgrootte voor bestanden die automatisch vastgelegd worden: alles bestanden kleiner dan 30kB worden genegeerd. 

Het is vanaf nu mogelijk om, per bestandsextensie, dit als administrator in te stellen via Instellingen > Smart-BCC:

Inloggen via je Google of Microsoft account

We hebben het inlogscherm volledig opnieuw vormgegeven. Daarnaast is het nu ook mogelijk om in te loggen met je Google of Microsoft-account.

Mocht je bijvoorbeeld de Google login functionaliteit willen gaan gebruiken, dan moet het Google e-mailadres bij de gebruiker zijn ingesteld om in te kunnen loggen.

Let op: deze functionaliteit staat standaard uit en is te activeren via Instellingen > Account instellingen.

Inkoop standaard doorbelasten

Wanneer je een dienst aanmaakt met de factuurmethode nacalculatie, dan staat nu standaard het vinkje bij doorbelasten aan:

Creditbedrag in project- & dienstoverzicht

Wanneer je een factuur crediteert, dan zie je het gecrediteerde bedrag nu ook terugkomen in het overzicht van de dienst. 

In het overzicht van de projecten en diensten zie je nu dus in de kolom ‘gefactureerd’ ook de gecrediteerde bedragen terug, zodat je kijkt naar complete informatie. 

Automatisch bijwerken van licentie

Wanneer je een gebruiker blokkeert, dan krijg je nu een pop-up met de vraag of je deze gebruiker ook uit je licentie (Simplicate abonnement) wil halen. Dit zorgt ervoor dat dit automatisch wordt doorgevoerd op de eerstvolgende factuur en je dit niet meer handmatig hoeft aan te passen via de instellingen.

Weeknummers in pop-up datumselectie

Daar waar je via de datumselectie naar een bepaalde datum wilt navigeren, zie je nu ook de weeknummers.

Kolombreedtes bijlage urenspecificatie

De kolommen van de urenspecificatie als bijlage van een factuur (op basis van nacalculatie) hebben nu allemaal gelijke breedtes.

Projectnummer in takenoverzicht

Wanneer je gebruik maakt van projectnummering, dan wordt dit nummer nu ook getoond in het takenoverzicht.

Aanpassing berekening declarabiliteit

Bij de urenrapportage zie je de KPI declarabiliteit. De formule om dit te berekenen is aangepast. Wanneer je een dienst hebt op basis van nacalculatie waarbij je het vinkje factureren bij de urensoort uit hebt gezet, dan worden de uren die hierop worden geregistreerd niet als declarabel berekend (hiervoor werd daar geen rekening mee gehouden).

Nieuwe vertaallabels: cyclus abonnement

De cyclus van een abonnement (per jaar, halfjaar, kwartaal, maand) kun je nu zelf vertalen via de vertaallabels in de instellingen. Hierdoor kun je de offertesjablonen nog meer naar eigen smaak opmaken.

Hoofdlettergebruik in t.a.v. en aanhef

Het hoofdlettergebruik ten behoeve van offertes en facturen is aangepast volgens onderstaande officiële regelingen:

  • Anke de Graaf
  • B.G. van Vooren
  • dhr. dr. mr. G.H.V. van den Herik
  • Henny der Haar
  • dhr. dr. mr. Ten Kate
  • Geachte dhr/mevr Ten Cate
  • Geachte dhr/mevr A. ten Cate
  • Geachte dhr/mevr Anne ten Cate

Logo weergave

De geuploade logo’s in het bedrijfsprofiel worden nu automatisch ‘naar ratio geschaald’ getoond. Je kunt daarnaast de positie van het logo zelf bepalen via het bedrijfsprofiel. 

Let op: als je gebruik maakt van briefpapier, dan heb je hier niet mee te maken.

Doorklikken van urencontrole naar project

Bij de project urencontrole, kun je nu direct doorklikken naar het betreffende project. Scheelt weer een extra tabblad en/of heen en weer klikken.

Verplichte velden bij inkoopboeking

Wanneer je een inkoopfactuur wil boeken, was voorheen het selecteren van een dienst verplicht. Dit hebben we nu open gelaten, zodat hier meer flexibiliteit in zit. 

De inkoper hoeft alleen nog maar het project te kiezen, waarna de projectleider de juiste dienst kan invullen.

Meerdere dezelfde kostensoorten per dienst in Sales

Het is nu, net zoals in de projectenmodule, mogelijk om meerdere dezelfde kostensoorten op één dienst toe te voegen in de sales module.

Begroot/besteed/gepland/resterend in Agenda en Planning

In de Agenda- en Planningsmodule is nu, naast Begroot, Besteed en Resterend, ook Gepland toegevoegd. De definitie van deze waarden is iets gewijzigd, omdat nu Gepland is toegevoegd. Deze waarden komen nu als volgt tot stand:

Verbeterde KvK-koppeling in CRM

De KvK-koppeling is verder verbeterd. Het is nu bijvoorbeeld mogelijk om niet aan de hand van de naam van een bedrijf te zoeken naar de bijbehorende gegevens, maar andersom: aan de hand van het KvK-nummer de bijbehorende gegevens zoeken:

Je doet dit door het KvK-nummer in te voeren en vervolgens op het vergrootglas te klikken in het invoerveld. Net zoals bij de naam van het bedrijf.

Ook is de plaatsnaam toegevoegd aan het zoekresultaat, en als je de accountancy licentie in Simplicate gebruikt worden ook het BTW-nummer en het RSIN-nummer automatisch gevuld (indien beschikbaar).

API toevoeging

Je kunt via de API nu ook filteren op interesses.

Doorklikken in de tijdlijn naar bedrijf, sales of project

Je kan nu meteen doorklikken in de tijdlijn. Bijvoorbeeld meteen naar de factuur of een project.

Heeft u het antwoord gevonden?