In deze update:

  • Vernieuwde en sterk verbeterde Urencontrole
  • Filteropties uitgebreid bij de urensoorten, kostensoorten en diensten
  • Collectief overboeken van uren
  • Op de CRM saleskaart de status als kolom toegevoegd
  • Op de CRM projectkaart de mogelijkheid om te filteren op actieve en gesloten projecten
  • Onderscheid tussen actieve en gesloten projecten bij aanmaken van een taak of workflow 
  • Nieuwe KPI's voor abonnementen: Toekomstige MRR en opzeggingen
  • Duidelijker label bij een verloren saleskans
  • Wijzigingen in de Fiscaal Gemak koppeling
  • Wijzigingen in de Nextens koppeling

Vernieuwde en sterk verbeterde Urencontrole

De urencontrole die je al kende, hebben we verbeterd in Product Update #34. In het kort hieronder de belangrijkste wijzigingen.

Het was al mogelijk om de uren door de medewerker te laten indienen, goed te laten keuren door de Projectleider en/of Leidinggevende.

Nu hebben we deze functie uitgebreid waardoor de urencontrole nog scherper is. Een aantal van deze verbeteringen:

  • Meer flexibiliteit in het aanpassen van uren na goedkeuring van de projectleider
  • Indien tussentijds de instellingen worden aangepast, worden de statussen van de uren op de juiste wijze weer gegeven.
  • Meenemen van deze statussen indien er een export van de uren gedraaid wordt

En nog veel meer... lees voor meer informatie het hele artikel hier: 

Filteroptie uitgebreid bij de urensoorten, kostensoorten en diensten

In de instellingen van de urensoorten, kostensoorten en diensten was het al reeds mogelijk om te filteren of deze geblokkeerd waren ja.

We hebben het nu ook mogelijk gemaakt dat er ook gefilterd kan worden op niet geblokkeerde urensoorten, kostensoorten en diensten. Hiermee zorg je ervoor dat je bijvoorbeeld gelijk kunt zien welke actieve diensten er beschikbaar zijn binnen de Simplicate omgeving:

Collectief overboeken van uren

Het was al bekend dat het mogelijk is om uren over te boeken, echter hebben we het nu mogelijk gemaakt om uren collectief over te boeken vanuit het project.

Tevens is het nu ook mogelijk om uren die op een intern project geschreven zijn, over te boeken naar een factureerbaar project.

Als de uren overgeboekt worden naar een ander project en dienst, dan wordt het uurtarief van de urensoort overgenomen die hieraan gekoppeld is.

Op de CRM saleskaart de status als kolom toegevoegd

Op de Saleskaart binnen CRM is het nu mogelijk om ook de statuskolom in te zien, waarbij er bijvoorbeeld de datum dat een sales geaccepteerd is getoond wordt

Op deze manier hoeft er niet doorgeklikt te worden op het salestraject om deze onderliggende informatie te zien.

Op de CRM projectkaart de mogelijkheid om te filteren op actieve en gesloten projecten

Naast het toevoegen van de kolom status op de tab Sales, hebben we ook het Projecten tab aangepast.

In het projecten tab op CRM is het nu mogelijk om te filteren op actieve en gesloten projecten die gekoppeld zijn aan de CRM relatie.

Onderscheid tussen actieve en gesloten projecten bij aanmaken van een taak of workflow 

Indien je gebruik maakt van taken en workflows, is het vanaf nu mogelijk om te zien of het gaat om een actief of gesloten project.

Op die manier kun je zien of er een taak of workflow aangemaakt wordt voor een gesloten project, en eventueel bepalen of er nog actie op moet worden ondernomen.

Nieuwe KPI's voor abonnementen: Toekomstige MRR en opzeggingen

Indien je werkt met de factuurmethode Abonnement, dan is het vanaf heden mogelijk om deze KPI's toe te voegen in het overzicht van de projecten.

Duidelijker label bij een verloren saleskans

Indien een salestraject verloren wordt, dan wordt nu de Datum afgewezen getoond in plaats van Datum geaccepteerd.

Wijzigingen in de Fiscaal Gemak koppeling

  • Het veld Belastingadviseur (accountancy activering) gaat nu als Belastingconsulent naar Fiscaal Gemak. Let op: het e-mailadres van de werknemer MOET bekend zijn onder hetzelfde e-mailadres in Fiscaal Gemak. Daarnaast moet er zijn ingesteld dat deze medewerker een Belastingconsulent is (Belastingconsulent=Ja). Dit geldt voor zowel bedrijven als personen.
  • Cliëntgroep is als nieuw veld toegevoegd voor de vrije veld-groep Fiscaal Gemak. Deze kun je in de instellingen vullen zodat de waarden overeenkomen met de waarden wat er in Fiscaal Gemak staat. Deze wordt vervolgens gesynchroniseerd naar Fiscaal Gemak als 'Cliëntgroep', zodat deze automatisch is gevuld, met ook het becon-nummer (impliciet vanwege de Cliëntgroep). Dit geldt voor zowel bedrijven als personen.
  • Het Relatienummer gaat nu als Cliëntnummer naar Fiscaal Gemak. Dit geldt voor zowel bedrijven als personen.

Wijzigingen in de Nextens koppeling

  • Het bezoekadres wordt ook als postadres doorgestuurd naar Nextens wanneer op de kaart van het Bedrijf het vinkje ontbreekt in het veld 'Afwijkend postadres'. Immers, geen afwijkend postadres betekent dat het postadres gelijk is aan het bezoekadres.
Heeft u het antwoord gevonden?