In deze update:

  • De Tweewegs agenda-integratie [BÈTA]
  • Veel extra HRM rechten
  • Nieuwe weergave van diensten in een project (verdeling actieve, beëindigde & alle diensten)
  • Aanpassingen in conceptfacturen tussentijds opslaan

En ook: 

  • Nieuwe verdeling van instellingen
  • Uren-, kilometer- en declaratieoverzichten apart toevoegen aan de factuur
  • Verstuurde facturen kunnen bewerken
  • Ongedaan maken van een betaling
  • Maximaal verschil instellen voor reverse billing facturen
  • Filteren op werkgever in HRM overzicht
  • Filteren op leidinggevende in Urenrapportage
  • Gekopiëerd project aan nieuwe relatie koppelen
  • Inzicht in uren/kilometers geschreven buiten werkweek?

Bekijk hier onze allereerste Product Update video:

Tweewegs agenda-integratie

Met de Tweewegs agenda-integratie kun je je externe agenda koppelen met Simplicate en andersom. Agenda items die vanuit de externe agenda in Simplicate worden gezet kunnen in Simplicate vervolgens gekoppeld worden aan een project-dienst-urensoort combinatie. 

De Tweewegs agenda-integratie van Simplicate is samen met Cronofy ontwikkeld. Cronofy is wereldwijd specialist op dit gebied en zorgt als provider voor de koppeling tussen de agenda in Simplicate en je persoonlijke agenda(’s). De tweeweg agenda integratie ondersteunt de volgende externe agenda’s: 

  • Google Calendar
  • Apple Calendar
  • Microsoft Office365
  • Microsoft Outlook.com
  • Microsoft Exchange (ook on-premise)

Lees voor meer informatie dit uitgebreide artikel >

Extra HRM rechten

De volgende extra rechten voor de HRM module zijn toegevoegd: 

  • Alleen jezelf kunnen zien in het HRM overzicht
  • Alle medewerkers in dienst kunnen zien in het HRM overzicht
  • Alle medewerkers kunnen zien in het HRM overzicht (dit was voorheen de standaard)
  • Toevoegen van medewerkers
  • Alleen toegang tot een medewerker als je zijn of haar leidinggevende bent
  • Toegang tot alle medewerkers
  • Bewerken van persoonsgegevens
  • Bewerken van gegevens in het tabblad medewerker
  • Bewerken van gegevens in het tabblad gebruiker
  • Bewerken van gegevens in het tabblad contract/rooster 

Via Instellingen > Account > Gebruiker, gebruikersgroepen en rechten zie je deze extra rechten terugkomen. Let op: standaard staan deze nieuwe rechten uit. Kijk hier dus goed naar: 

Wanneer de rechten van een medewerker worden gewijzigd, wordt dit gelogd op de tijdlijn van de medewerker.

Lees voor meer informatie dit uitgebreide artikel >


Nieuwe dienstenweergave

Als je een project opent in Simplicate, dan navigeer je automatisch naar het tabblad diensten. Hier zie je altijd alle diensten, waarna je kunt filteren op actieve, beëindigde of alle diensten.  

Vanaf nu is deze filter verplaatst naar standaard tabbladen, zodat je direct in de weergave 'actieve diensten' zit:


Aanpassingen in conceptfacturen tussentijds opslaan

We hebben het mogelijk gemaakt om een aanpassing op een conceptfactuur tussentijds op te slaan. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het alvast toevoegen van een bijlage
  • Het alvast wijzigen van de e-mail, geadresseerden, het herinnering sjabloon etc.

Om deze wijzigingen tussentijds op te slaan, zie je nu een extra knop bij Verstuurd factuur > 'Opslaan en later verzenden': 


Nieuwe verdeling & weergave van instellingen

De instellingen hebben een kleine update gekregen. De algemene instellingen zijn in tweeën gesplitst, namelijk: 

  • Account instellingen
    Alles wat betrekking heeft op je Simplicate account (abonnement)
  • Algemene instellingen
    Bijvoorbeeld vrije velden, workflows, documenten etc. 

Deze splitsing zie je daarnaast ook terug in de rechten, zodat je hier onderscheid in kan maken. 

Daarnaast hebben de instellingen een nieuwe look gekregen: 

Kosten & kilometers ook meesturen als factuurbijlage

Naast uren, kun je nu ook kosten en kilometers meesturen als bijlage van een factuur. 

Mocht je dit willen, dan adviseren we hier een factuursjabloon voor aan te maken en dit bij de CRM relatie te koppelen.  

Aanpassen van verstuurde facturen

Als een factuur nog niet naar het boekhoudpakket is gestuurd, kan je een verstuurde factuur vanaf nu gewoon nog aanpassen. 

Om een verstuurde factuur aan te kunnen passen, heb je natuurlijk wel rechten nodig. Daarnaast zijn er nog een aantal voorwaarden die gelden. 

Lees voor meer informatie dit uitgebreide artikel >

Ongedaan maken van een betaling

Wanneer een factuur als betaald is geregistreerd, dan kan je dat nu ook weer ongedaan maken. 

Als je een factuur opent, dan zie je een blauwe knop 'meer'. Hier zie je de knop 'Betaling verwijderen'. 


Maximaal verschil instellen voor reverse billing facturen

Wanneer je gebruik maakt van reverse billing facturen, dan kan het weleens voorkomen dat de bedragen net niet helemaal matchen., bijvoorbeeld in het geval van kleine afrondingsverschillen. 

Om deze reden kun je in de instellingen nu een maximaal verschil instellen om dit alsnog te kunnen matchen. 

Het verschil tussen de totale waarde van de geselecteerde Reverse Billing factuur en de totale waarde van de gematchte uren, wordt dan gecorrigeerd op de eerste urenregel op de factuur. 


Filteren op werkgever in HRM overzicht

In het HRM overzicht kan je nu filteren op werkgever. Hierdoor kun je in het HRM overzicht zien welke medewerkers onder contract staan bij welke werkgever. 


Filteren op leidinggevende in Urenrapportage

In de urenrapportage kan je nu filteren op leidinggevende:


Gekopiëerd project aan nieuwe relatie koppelen

Bij het kopiëren van een project is het mogelijk gemaakt om de kopie aan een andere relatie (bedrijf of persoon) te koppelen:

Heeft u het antwoord gevonden?