Wat is er aangepast?

Door de enorme hoeveelheid urendata in het systeem vonden wij de urenrapportage niet meer voldoen aan de normen en standaarden die wij hebben gesteld voor het snel kunnen presenteren van informatie. Om deze reden hebben wij besloten om de waarden op de achtergrond te gaan genereren en deze vanuit het cache geheugen aan de gebruiker te gaan tonen.

Waarom toont de urenrapportage nu nog niet de juiste waarden of geen waarden ouder dan 2019?

Het systeem moet alle waarden van (historische) roosters en geschreven uren opnieuw genereren en berekenen. Dit gaat om vele miljoenen records en kost enorm veel geheugen en rekenkracht. Ondanks een zeer zorgvuldige voorbereiding en een zoveel mogelijke verwerking 's nachts kost dit proces helaas meer tijd van verwacht. Om deze reden hebben wij besloten eerst alleen de waarden voor 2019 te gaan vullen en deze later uit te breiden met de data van de voorgaande jaren. Het kan daardoor zijn dat je een onjuiste optelsom van uren ziet in de agenda, timesheet en urenrapportage.

Heeft dit invloed op geregistreerde uren en/of omzet?
Nee, absoluut niet. Het betreft alleen de optelsom in de weergaven bij timesheet, agenda en urenrapportage betreft. Bovenstaande heeft absoluut geen invloed op de onderliggende geregistreerde uren, zoals de waarden bij Te factureren. Dit werkt nog precies zoals je gewend bent en mag verwachten.

Hoe kan ik toch alle uren uitlezen of bekijken?
De export bij de urenrapportage is niet aangepast en kan gebruikt worden om alle uren (ook ouder dan 2019) uit te lezen uit het systeem.

Wanneer verwachten jullie een oplossing?
Wij werken hard aan een oplossing en zullen je pro-actief via dit artikel op de hoogte houden van de voortgang. Heb je in de tussentijd nog vragen dan kun je altijd contact opnemen met een van onze medewerkers. Bedankt voor je begrip!

Heeft u het antwoord gevonden?