In deze update: 

  • Vernieuwde CRM module
  • Meerdere termijnplannen per project
  • G-rekeningen
  • Reden urencorrecties opgeven
  • API: gebruik van vooraf ingestelde factuursjabloon bij aanmaken factuur

Vernieuwde CRM module

Na deze update zal je opvallen dat de CRM module er anders uitziet. Het overzicht heeft een geheel nieuwe interface gekregen met veel extra functionaliteit die we hieronder puntsgewijs hebben uitgeschreven. 

*De manier waarop we dit hebben gebouwd is de basis waar we verder op door ontwikkelen. De CRM module is als eerste aangepakt, maar vrij snel zullen ook de andere modules er op deze manier uit gaan zien. Binnenkort zullen we daarnaast een uitgebreid artikel publiceren over de techniek die we hebben toegepast om dit mogelijk te maken. 

Nieuwe overzichtspagina 

Zodra je doorklikt op een bedrijf of persoon, kom je nu direct in het 'overzicht' terecht, waar je bijvoorbeeld direct de tijdlijn ziet. 

Aan de linkerkant staan de algemene gegevens, de adres gegevens, notities en vrije-veldgroepen. De volgorde van deze gegevens kun je geheel zelf bepalen!

Aan de rechterkant staan 'widgets'. Dat zijn nu de contactpersonen & bcc tijdlijn e-mailadres. Naast het zelf bepalen van de volgorde kun je er ook voor kiezen om deze widgets aan- of  uit te zetten (rechtsboven zie je widgets met een schuifbalkje). Het idee is om de widgets steeds meer aan te vullen met gegevens die je hier graag wilt zien. 

De volgorde van deze blokken kan iedereen naar eigen wens instellen.

Wijzigen KPI's

In het CRM overzichtsscherm zie je dat de KPI's ook zijn gewijzigd. De volgorde ervan kun je nu ook zelf bepalen (via de Weergave knop). Als je meer dan 4 KPI's actief hebt, kun je de KPI's nu ook in- en uitklappen.

Filters

De filters aan de rechterkant geven nu standaard maximaal 5 opties weer. Wil je meer filters gebruiken, dan klik je op 'Toon meer'. 

Zodra je een filter aan hebt staan, wordt dit daarnaast onthouden en zie je het knopje 'wis' staan. Door hier op te klikken kun je in één keer alle filters uitzetten. 

Preview

Als je met je muis over een bedrijf of persoon heen gaat (zonder te klikken), dan zie je de knop 'preview'. Wanneer je hier op klikt, dan wordt er aan de rechterkant een preview van de gegevens getoond. 

Ook hiervan kun je de volgorde van gegevens naar eigen wens instellen.

Volgorde A-Z of Z-A

De volgorde van de bedrijven of personen kun je nu zelf van A-Z, of van Z-A instellen door te klikken op het pijltje boven in de kolom A-Z. 

Terug naar dezelfde plek in het overzicht

Als je doorklikt op een bedrijf of persoon en je wilt daarna weer terug naar het overzicht, dan kwam je voorheen altijd weer bovenaan in het overzicht terecht. Als je nu terug klikt naar het overzicht, dan kom je op dezelfde plek weer terug.

Meerdere termijnplannen per project

Per project kun je vanaf nu meerdere termijnplannen instellen en gebruiken. Handig wanneer je project bijvoorbeeld bestaat uit meerdere fases! Je geeft, net als voorheen, aan welke diensten je in termijnen wilt factureren. 

Bij het tabblad termijnen geef je vervolgens aan welke diensten je wilt meenemen in je termijnplan, waarna je klikt op 'Genereer termijnen'.

Daarna kun je dit nog herhalen. Ook wanneer later dienst(en) worden toegevoegd aan het project kun je deze alsnog in een apart termijnplan in termijnen facturen:

G-rekeningen 

Deze functionaliteit is speciaal voor de detacheringsbranche, waarbij klanten een deel van de factuur overmaken naar een gesloten rekening. In de instellingen wordt aangegeven naar welke rekening deze bedragen overgemaakt dienen te worden. Vervolgens kan per project aangegeven worden of er gebruik gemaakt gaat worden van een G-rekening en tegen welk percentage.

Reden van urencorrecties vastleggen 

Het corrigeren van uren was altijd al mogelijk in Simplicate, maar vanaf deze update kun je ook de reden van de correctie opgeven. 

Welke redenen je in de pop-up kunt selecteren, stel je in via Instellingen > Projecten > Correcties. 

API: gebruik van vooraf ingestelde factuursjabloon
bij aanmaken factuur

Bij het aanmaken van een nieuwe factuur via de API, wordt nu het juiste factuursjabloon gezet. Als project_id meegegeven wordt in de request body, dan wordt het factuursjabloon van het project gebruikt, en anders valt hij terug op de situatie zoals hij nu is: het factuursjabloon van de facturatie-instellingen.

Heeft u het antwoord gevonden?