In deze update: 

  • Notificaties
  • Overzichtspagina Sales module
  • Tariefafspraken vastleggen op klantniveau
  • Automatische nummering relatienummers
  • Automatische nummering projectnummers
  • UBL factuur op dienstenniveau

Notificaties

Vanaf nu is het mogelijk om automatisch op de hoogte te worden gesteld van belangrijke gebeurtenissen binnen Simplicate door middel van notificaties! 

Er zijn verschillende notificaties mogelijk:

  • Zo kun je in CRM een melding ontvangen wanneer de relatiebeheerder is gewijzigd. 
  • Zowel in CRM als HRM kun je een notificatie krijgen wanneer iemand over 5 dagen jarig is. 
  • Ook kan HRM een notificatie genereren wanneer een contract over 45 dagen vervalt. 
  • In de Sales module kun je een melding krijgen wanneer: het slagingspercentage is gewijzigd, een deal is geaccepteerd en/of afgewezen. 
  • Vanuit de Projecten module kun je een melding ontvangen wanneer een dienst binnen een project 75% van het urenbudget heeft verbruikt. 

Je stelt via Instellingen > Account > Notificaties in welke notificaties je wilt gebruiken binnen jouw organisatie. 

Dit artikel geeft meer uitleg >

Heb je een goed idee voor een notificatie die we nog niet aanbieden? Laat het ons dan weten via idee@simplicate.nl!

Overzichtspagina Sales module

In navolging op de CRM module, heeft de Sales module nu ook een nieuwe overzichtspagina gekregen! Wanneer je klikt op een salestraject kom je direct terecht op de overzichtspagina:

Centraal op deze pagina bevindt zich de tijdlijn. Aan de linkerkant, staan de algemene gegevens, de status, de notities en de vrije velden. De volgorde van deze gegevens kun je geheel zelf bepalen! 

Aan de rechterkant staan widgets met handige informatie. Naast het zelf bepalen van de volgorde kun je er ook voor kiezen om deze widgets te tonen of te verbergen.

Tariefafspraken vastleggen op klantniveau

Het is nu mogelijk om een tariefafspraak vast te leggen op de klant. Je legt dit tarief per urensoort of medewerker vast in CRM. Om deze mogelijkheid te hebben, dien je dit in de instellingen aan te zetten. Ga naar Instellingen > CRM > Algemene CRM instellingen > Tariefafspraken op CRM. Er verschijnt een extra tabblad in CRM, waar je de tarieven vastlegt.

Wanneer je vervolgens een project of salestraject aanmaakt, geeft Simplicate aan dat er voor een urensoort of medewerker tariefafspraken zijn gemaakt voor deze specifieke klant en vraagt of je deze wilt toepassen.

Dit artikel geeft meer uitleg >

Automatische relatienummering

Vanaf nu heb je de optie om relaties automatisch te nummeren. Via de instellingen kun je bepalen op welke manier Simplicate relatienummers dient te tellen. Hierbij geef je eventueel een voorloop aan en daarna het aantal cijfers. Bij het aanmaken van een relatie krijgt deze automatisch het volgende nummer. 

Je stelt dit in via Instellingen > CRM > Algemene CRM instellingen > Relatienummering

Dit artikel geeft meer uitleg >

Automatische projectnummering

Ook voor de projectnummers is het mogelijk om de telling automatisch te laten verlopen. De projectnummering stel je in onder het bedrijfsprofiel. De nummering is hierin vergelijkbaar met de offerte- en factuurnummering. 

Je dient de projectnummering eerste te activeren bij Instellingen > Projecten > Algemene Projectinstellingen.

Dit artikel geeft meer uitleg > 

Meerdere projecten op 1 factuur plaatsen

In de video vertelt Sigrid ook over de nieuwe functionaliteit waarmee het mogelijk is om meerdere projecten op één factuur te plaatsen. Deze functionaliteit zit echter niet in deze product update.

UBL factuur op dienstenniveau

Waar Sigrid het in de video niet over heeft, maar wat wél in de update is meegenomen is de verdichting van de UBL-factuur. Deze werd altijd tot uren-/kostenregel meegenomen, maar beperkt zich nu tot de regels op de factuur.

Dit artikel geeft meer uitleg over UBL's versturen


Heeft u het antwoord gevonden?