Ons productteam is de afgelopen tijd druk bezig geweest met het verbeteren van de Uren-module. Je leest hier wat er onlangs gewijzigd is en welke veranderingen er nog aan zitten te komen!

De nieuwe indeling van urenregistratie: van 8 tabs naar 5

Met alle functionaliteiten actief hebben we 8 tabs in de Uren-module: Registreren, Agenda, Timesheet, Kilometers, Declaraties, Projectcontrole, Urenplanning en Rapportage.

Door meerdere functies te combineren op één pagina werken we toe naar een Uren-module met onderstaande 5 tabs.

  • Registreren: één plek voor de registratie van je uren, declaraties en kilometers. Wissel tussen de agenda- en timesheet weergave middels de toggle rechtsboven:

  • Projectcontrole: de plek voor de projectleiders om de uren te controleren die op hun projecten zijn geschreven en ze te corrigeren, over te boeken of goed te keuren.

  • Weekcontrole: de plek voor leidinggevenden om snel en gemakkelijk de weekstaten van hun team goed te keuren of af te keuren. Deze functionaliteit zit op dit moment nog in de 'Agenda' pagina, maar hier komt dus een aparte pagina voor.

  • Urenplanning: de plek om snel de roosters van alle collega's tegelijkertijd in te zien, en alvast uren in hun agenda te zetten in de toekomst.

  • Rapportage: snel inzicht in de productiviteit en declarabiliteit van de medewerkers.

Voordelen nieuwe Uren-module

  • Sneller: doordat de leidinggevende losgetrokken wordt van de agenda wordt de agenda een stuk sneller in gebruik.

  • Meer inzicht: de nieuwe controle tabs zullen meer inzicht geven voor de projectleider en leidinggevende om te zien welke uren ze nu precies goedkeuren.

  • Verbeterde lay-out: het design van de hele Uren-module is en wordt verbeterd, waardoor de module nog makkelijker in gebruik is.

Wil je weten hoe je eenvoudig uren, kilometers en declaraties kunt registreren in 'Registreren'? Bekijk dan onderstaande video.

Waarom worden Agenda en Timesheet (oud) nog niet verwijderd en welke dien ik te gebruiken?

Het is goed om je te realiseren dat de verschillende tabs en weergaven met elkaar communiceren: alles wat je in Registreren schrijft verschijnt ook in Agenda en Timesheet, en andersom.

Op dit moment staat de leidinggevende controle nog in de 'oude' Agenda en Timesheet. In de toekomst vind je deze in de nieuwe Weekcontrole tab. Zodra deze nieuwe Weekcontrole tab gereed is zullen Agenda en Timesheet verwijderd worden.

Laat medewerkers alvast de tab Registreren gebruiken om eraan te wennen. De Agenda en Timesheet pagina's zijn nu alleen nog noodzakelijk voor leidinggevenden die de uren controleren.

Uiteraard houden we jullie via productupdates op de hoogte van de ontwikkelingen.

Heb je het antwoord gevonden?