Deze Product Update bevat de volgende features:
Extra Google Fonts in offerte-editor
Offerteportaal naar eigen wens vertalen
Facturen laten betalen met iDEAL
Budgetten op diensten & termijnen indexeren
Opvolgende termijnen automatisch bijwerken
Verbeterde Urenplanning
Uitbreidingen in Ultimate Efficiency
Extra Google Fonts in offerte-editor
Met de offerte-editor in Simplicate maak je gemakkelijk offertes in je eigen huisstijl. Voorheen kon je kiezen uit de populairste Google Fonts. Vanaf nu heb je de beschikking over alle beschikbare Google Fonts! Zo kun je je offertes nog beter laten aansluiten op je huisstijl.
In dit artikel lees je meer over deze functionaliteit:
Offerteportaal en digitaal ondertekenen knop naar eigen wens vertalen
Wanneer een offerte met de verzendmethode 'digitaal ondertekenen' wordt verstuurd, bevindt zich in de mail van de klant een groene knop Offerte bekijken en digitaal ondertekenen. Het is vanaf nu mogelijk om deze groene knop naar wens te vertalen. Deze optie vind je bij Instellingen > Sales > Offertesjablonen > Betreffende offertesjabloon > Tabblad 'E-mail'.
Wanneer een offerte verzonden is met de methode 'Digitaal Ondertekenen' kan de klant vervolgens deze offerte openen in een digitaal offerteportaal. Binnen dit offerteportaal zijn een aantal velden die ingevuld moeten worden door de klant. Het is vanaf nu mogelijk om de omschrijvingen van deze velden naar wens aan te passen, zodat je bijvoorbeeld je eigen terminologie of vertaling kunt toepassen.
Het offerteportaal is opgebouwd uit verschillende onderdelen:
Logo (deze is in te stellen via de huisstijl instellingen te vinden via Instellingen > account > Bedrijfsprofiel > Betreffende bedrijfsprofiel > Tabblad Huisstijl).
Titel
Beschrijving
Naam
Handtekening
Vul IBAN in voor SEPA-machtiging (optioneel)
Akkoord geven
De overige velden zijn allemaal aan te passen via de Instellingen > Sales > Offertesjablonen > Betreffende offertesjabloon > Tabblad 'Offerteportaal'.
Onderstaande afbeelding is hoe het offerteportaal eruit ziet voor de klant.
In dit artikel lees je meer over deze functionaliteiten:
Facturen laten betalen met iDEAL
Het is vanaf nu mogelijk om de facturen die je vanuit Simplicate verstuurt te laten betalen via iDEAL! Zo kun je jouw klanten nog gemakkelijker je facturen laten betalen.
Hoe je dit instelt en hoe je gebruik kunt maken van deze nieuwe functionaliteit wordt uitgelegd in onderstaand artikel:
Budgetten op diensten & termijnen indexeren
Het was in Simplicate al mogelijk om tarieven te indexeren. Vanaf nu is het ook mogelijk om budgetten van diensten te indexeren. Je vindt deze mogelijkheid via Instellingen > Projecten > Indexeren > Dienstbudgetten.
Bij het indexeren van dienstbudgetten zijn er twee opties:
Budget herberekenen op basis van actuele tarieven
Budget met een percentage indexeren
De indexatie betreft het totale budget dat op een dienst is meegegeven. Om het budget van een dienst te kunnen indexeren is het belangrijk dat op de dienst uren en/of kosten geregistreerd kunnen worden.
Vaste prijzen indexeren
Het is vanaf nu ook mogelijk om vaste prijzen die in termijnen worden gefactureerd te indexeren, zolang deze nog geen deel uitmaken van een termijnplan. Uiteraard kunnen ook de budgetten van deze diensten worden geïndexeerd, zoals eerder beschreven. Het indexeren van deze Vaste Prijzen doe je ook via Instellingen > Projecten > Indexeren.
Klik op onderstaand artikel voor meer informatie over het indexeren van budgetten in Simplicate:
Opvolgende termijnen automatisch bijwerken
Het is nu gemakkelijker om de factuurdatum van termijnen binnen een termijnplan te wijzigen. Voorheen moest de datum per termijn in een termijnplan apart worden gewijzigd, nu kan dit ook collectief.
Wijzig hiervoor de factuurdatum van één van de termijnen binnen een termijnplan en kies vervolgens voor een interval, waarmee je ook de factuurdatum van de andere termijnen direct kunt wijzigen.
Je hebt de keuze uit de volgende intervallen:
1 week
1 maand
2 maanden
3 maanden
Als je de datum van één termijn wil wijzigen dan klik je in de pop-up, om de interval te kiezen, op 'nee' in plaats van op 'ja'.
Meer informatie over termijnen is te vinden in dit artikel:
Verbeterde Urenplanning
We hebben in deze Product Update een aantal verbeteringen doorgevoerd aan de Urenplanning.
Voorheen was het nodig om op 'toon meer' te klikken om alle medewerkers in beeld te krijgen, maar vanaf nu zie je in één oogopslag alle medewerkers.
Daarnaast is het vanaf nu mogelijk om met meerdere collega's tegelijkertijd in de Urenplanning te werken. De data wordt automatisch bijgewerkt zonder dat je je scherm hoeft te vernieuwen.
Uitbreidingen Ultimate Efficiency
BI: nieuwe rapportages capaciteitsplanning
Er zijn drie nieuwe BI-rapportages ontwikkeld voor de capaciteitsplanning, zodat je nog beter inzicht krijgt in de ingeplande taken en de besteding daarvan.
Gepland versus besteed
Detail geplande taken
Aantal geplande taken per medewerker
Klik hieronder op de artikelen om meer over de rapportages te weten te komen:
Capaciteitsplanning: rekening houden met rooster werknemer
Met de Capaciteitsplanning van Ultimate Efficiency kun je gemakkelijk taken voor medewerkers inplannen.
Vanaf nu houdt Simplicate rekening met het geldende rooster voor de medewerker waar je een taak voor wilt inplannen. Als een medewerker bijvoorbeeld altijd vrij is op woensdag, dan zal Simplicate de uren op de juiste manier over de week verdelen.
Voorbeeld: een medewerker heeft de woensdag standaard vrij en krijgt een taak van 32 uur. De capaciteitsplanning maakt nu automatisch taken van 8 uur voor aan op de overige dagen.
Meer informatie over de capaciteitsplanning vind je in onderstaand artikel: