In mei is een groot deel van onze klanten overgestapt naar de nieuwe urenregistratie en weekcontrole. Goed om te weten: wanneer je gebruik maakt van de dagcontrole,

bijvoorbeeld om vanaf de eerste dag van de nieuwe maand te kunnen factureren, dan beschik je nog niet over de nieuwe 'weekcontrole'. Wel beschik je al over de nieuwe Registreren tab.

In dit bericht verzamelen we de belangrijkste wijzigingen van de afgelopen tijd:

Verbeteringen Urenregistratie

Wanneer je binnen Registreren > Timesheet de dagweergave gebruikt, werden alle regels van die betreffende week getoond. Hier kwam veel feedback op, waarvoor dank!

Vanaf nu laat de dagweergave in de Timesheet alleen gevulde regels van de geselecteerde dag zien. De dagweergave wordt veel gebruikt om een toelichting mee te geven bij het registreren van tijd binnen de Timesheet.

Uren registreren

Verder wordt voortaan het projectnummer getoond en is de presentatie van kleine urenblokken binnen de agenda weergave verbeterd.

Uren registreren via agenda

Maak je gebruik van de capaciteitsplanning, dan kun je binnen het takenoverzicht nu ook op projecten zoeken.

CRM

Eerder dit jaar hebben we het mogelijk gemaakt om je CRM op te schonen door bedrijven en (contact)personen inactief te maken. Voortaan laten we in overzichten standaard alleen de actieve bedrijven en personen zien.

Verder melden we nu wanneer je bijvoorbeeld op een inactieve relatie een nieuw salestraject aanmaakt om deze relatie direct te activeren.

Relatie activeren

Bekijk deze tips om je CRM op te schonen.

Rapportages

Wanneer bij het openen van rapportages deze vanwege de omvang niet geladen wordt, kun je de data vanaf nu wel altijd naar Excel exporteren voor verdere analyse.

Verder is voor meer snelheid de omzetrapportage uitgebreid met een jaar filter wanneer je meer dan drie jaar aan data hebt opgebouwd.

Business Intelligence rapportages*

Binnen BI is de performance aanzienlijk verbeterd en hebben we een nieuwe rapportage 'Gemiddeld gerealiseerd uurtarief' toegevoegd om de prestaties van jouw bedrijf te meten.

Verder is het snelfilter bovenaan toegevoegd, zodat je met een vast ingestelde periode meerdere rapportages doorbladert.

BI rapportage filter

Capaciteitsplanning*

Binnen de capaciteitsplanning is het nu mogelijk om medewerkers te verbergen. Zo breng je alleen de medewerkers in beeld die je ook daadwerkelijk wilt inplannen.

Standaard zijn alle medewerkers zichtbaar. Via HRM, Medewerker verberg je desgewenst medewerkers die je nooit inplant.

Medewerkers plannen

* De BI-module en Capaciteitsplanning zijn onderdeel van de Ultimate Efficiency licentie.

TIPS

Betaaltermijn naar 30 dagen

Voer je als onderneming werkzaamheden uit voor grote bedrijven, dan dienen deze vanaf 1 juli binnen 30 dagen te worden voldaan. In het overzicht van CRM bedrijven wijzig je de betaaltermijn collectief door meerdere bedrijven te selecteren en via Acties > Wijzigen het veld Betaalconditie op 30 dagen in te stellen.

Let op: actieve projecten kunnen een afwijkende betaalconditie ingesteld hebben. Controleer ook hier de instellingen.

Betaalconditie wijzigen

Boekhoudkoppeling actief?

Worden jouw verkoopfacturen vanuit Simplicate automatisch naar de boekhouding verstuurd? Door je boekhouding te koppelen, worden facturen automatisch op de juiste grootboek geboekt en betalingen naar Simplicate teruggekoppeld.

Bekijk de integraties.

Instellingen uren

De instellingen m.b.t. de Uren module zijn in de Instellingen nu apart gegroepeerd. Eerder stonden deze instellingen onder ‘Projecten'.

Tevens stel je hier het minimale tijdsblok in voor medewerkers die de Agenda weergave gebruiken voor de registratie van tijd.

API uitbreidingen

Simplicate beschikt over een Publieke API. Veel klanten maken hier gebruik van, om op deze manier Simplicate met andere applicaties te koppelen. De API is op CRM en HRM verder uitgebreid, zodat een koppeling met werving en selectie tools beter mogelijk is.

  • CRM: als API gebruiker kun je voortaan ook de factuurverstrekking vullen

  • HRM: als API gebruiker kun je roosters ophalen en verwijderen

  • HRM: als API gebruiker kun je medewerkers toevoegen of bewerken en vrije velden vullen

Meer informatie vind je op ons Developer Portal.

Eerdere updates

  • Simplicate in een nieuw jasje, een opgeschoond CRM en ontdek het nieuwe bedrijfsdashboard. Lees meer...

  • Factuurherinneringen naar een specifiek e-mailadres, een achterblad bij offertes, de browserextensie uitgebreid en meer. Lees meer...

  • Standaard opmaak offertesjablonen + iDeal-integratie voor meerdere bedrijfsprofielen. Lees meer...

Heb je het antwoord gevonden?