Alle collecties
Aankondigingen
Meest gestelde vragen over de Simplicate mobiele app
Meest gestelde vragen over de Simplicate mobiele app

Registreer eenvoudig je uren. Werk direct je saleskansen bij en check de laatste contacten. Ontdek het gemak van de mobiele app!

Jorrit Vermeulen avatar
Geschreven door Jorrit Vermeulen
Meer dan een week geleden bijgewerkt

De app is voor iedereen gratis te downloaden in de App Store of op Google Play.

Log na het downloaden eenvoudig in zoals je dat ook via web gewend bent.

Simplicate CRM mobiele app

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over de mobiele app.

Hoe kan ik inloggen op de app?

Na het downloaden van de app vul je je domein in waarmee je ook inlogt op de webversie van Simplicate. Dit is meestal [klantnaam].simplicate.app.

Je logt vervolgens in via:

  • Google SSO

  • Microsoft SSO

  • Gebruikersnaam en wachtwoord van de webversie

Hebben al mijn medewerkers toegang tot de mobiele app?

Medewerkers die toegang hebben tot de webversie van Simplicate hebben daarmee ook toegang tot de mobiele app. De rechten (wie wat mag in Simplicate) zijn ook van toepassing op de mobiele app.


Kan ik mijn app beveiligen met een toegangscode?

Het gebruik van een toegangscode voor het openen van de app is standaard verplicht. Als organisatie kun je hiervan afwijken door dit als beheerder in de instellingen (Accountinstellingen > Wachtwoordbeleid) uit te schakelen.

Welke modules zijn beschikbaar in de mobiele app?

De mobiele app is bedoeld voor onderweg en bevat daarom de modules die het meest onderweg gebruikt worden. Dit zijn:

  • CRM voor contactgegevens en tijdlijn

  • HRM voor de contactgegevens van collega's

  • Sales module voor het bijwerken van salestrajecten

  • Uren module voor het registreren van uren

De modules: projecten, planning, facturatie, rapportage en workflows zijn alleen via de webversie te gebruiken.

Welke (uren)registraties zijn uit te voeren via de app?

Via de app zijn uren, uren op taken (in het geval van Capaciteitsplanning), kilometers en verlof te registreren.

Verzuim en declaraties zijn alleen via de web versie te registreren. Dit is een bewuste keuze, omdat de registratie van verzuim veelal door HR of leidinggevende plaatsvindt.

Kan ik ook uren controleren via de app?

Het controleren van uren als leidinggevende of projectleider is alleen mogelijk via de webversie. Omdat je hiervoor vaak meer gegevens nodig hebt om uren goed te keuren, is de webversie hier het meest geschikt voor. Wel kun je als medewerker je uren indienen.

Kan ik uren inplannen via de app?

Via de app is het mogelijk om uren in de toekomst te schrijven, zodat deze alvast ingepland zijn.

Wanneer het gaat om de capaciteitsplanning (onderdeel van Ultimate Efficiency), is dit alleen mogelijk via de webversie.

Het registreren van tijd op ingeplande taken vanuit de Capaciteitsplanning is uiteraard wel mogelijk via de app.

Welke besturingssystemen ondersteunt de app?

De mobiele app is beschikbaar op Android en iOS, waarbij minimaal de laatste twee versies van beide besturingssystemen ondersteund worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?