🆕 Starten in Simplicate met overzicht
Beschikbaar in alle abonnementen.
Je wordt in Simplicate verwelkomd in een volledig vernieuwd startscherm. Handige informatie zoals geregistreerde uren, gepland verlof, jarige collega’s en de laatste Simplicate product updates, zijn hier te zien.
🆕 Termijnplan aanpassen na facturatie
Beschikbaar in alle abonnementen.
Het termijnplan van een vaste prijs dienst kan nu worden aangepast, ook als er al termijnen gefactureerd zijn, zolang de dienst de enige dienst in een termijnplan is. Bij veranderende scopes en projecten kun je nu realistisch factureren en blijven diensten niet langer onnodig openstaan.
🆕 Een nieuw wachtwoordbeleid
Beschikbaar in alle abonnementen
Bij Simplicate staat de veiligheid van jouw gegevens altijd voorop. Daarom updaten ons wachtwoordbeleid. Tot nu toe kon je zelf bepalen of wachtwoorden aan het standaardbeleid (minimaal 6 tekens) of het sterke wachtwoordbeleid (minimaal 10 tekens, inclusief een hoofdletter en een speciaal teken) moesten voldoen.
De meeste klanten gebruiken inmiddels al het sterke wachtwoordbeleid in combinatie met twee-factor-authenticatie (2FA). Omdat wij de beveiliging van jouw gegevens absoluut prioriteit geven, stappen we volledig over op dit sterke wachtwoordbeleid en scherpen we de eisen verder aan.
Wat verandert er?
Het wordt niet langer mogelijk om géén sterk wachtwoordbeleid te hanteren.
De eerstvolgende keer dat een gebruiker zijn of haar wachtwoord moet wijzigen, moet dit voldoen aan het nieuwe, aangescherpte, sterke wachtwoordbeleid.
Dit geldt voor alle gebruikers en voor alle Simplicate-omgevingen, ook als daar voorheen nog geen sterk wachtwoordbeleid was ingesteld.
We bieden instellingen aan om een minimale lengte van het wachtwoord te verplichten voor gebruikers, hergebruik van een wachtwoord te voorkomen, de geldigheidsduur van een wachtwoord in te stellen en een erg sterk wachtwoord te vereisen.
Deze wijziging vindt plaats op 7 november 2025.
We begrijpen dat het instellen van een nieuw wachtwoord hierdoor soms wat lastiger kan zijn. Toch vinden wij dit een noodzakelijke stap: veilige wachtwoorden zijn cruciaal om jouw bedrijfsgegevens goed te beschermen.
Ons advies:
Gebruik een wachtwoordmanager om gemakkelijk sterke en unieke wachtwoorden te genereren en te bewaren.
Activeer twee-factor-authenticatie (2FA) voor extra beveiliging.
Log je in met Google of Microsoft? Dan kun je ook die accounts veilig gebruiken om toegang te krijgen tot Simplicate.
Wij vertrouwen erop dat je begrip hebt voor deze aanpassing. Met dit aangescherpte wachtwoordbeleid voldoen we aan hoge standaarden op het gebied van informatiebeveiliging en verkleinen we gezamenlijk de kans op datalekken of ongeautoriseerde toegang.
Wat er verder verbeterd is
Je kunt nu ook bij personen een CC-e-mailadres toevoegen voor facturatie. Het was al mogelijk bij bedrijven, nu kun je ook offertes en facturen voor personen naar meerdere adressen versturen. Dat voorkomt handmatig doorsturen en zorgt dat iedereen automatisch op de hoogte blijft.
We hebben nieuwe placeholders toegevoegd voor het post- en bezoekadres van CRM relaties in de offerte editor. Bepaal nu zelf welke adres informatie je mee stuurt en krijg meer controle over de opmaak van een adres in de offerte.
Vanaf nu kun je in HRM per medewerker een discipline vastleggen. Simplicate gebruikt deze informatie direct in de urenregistratie: de juiste urensoort wordt automatisch voor je ingevuld. Zo bespaar je tijd én verklein je de kans op fouten. Uiteraard kun je de urensoort altijd nog aanpassen als dat nodig is.
Blijf op de hoogte en breng je stem uit
We brengen deze Product Updates maandelijks uit en publiceren ze in dit overzicht.
Daarnaast vind je op de Product Portal waar we aan werken, wat recent is opgeleverd én waar we over nadenken. Staat je idee er niet tussen? Stuur ‘m dan in via de knop ‘Submit idea’. Als je je stem uitbrengt op een van de portal cards, kun je invloed uitoefenen op de prioriteit. Daarnaast blijf je dan automatisch op de hoogte van de voortgang.



