Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesProduct Updates
Product Update juli 2024
Product Update juli 2024

De nieuwe vormgeving van Simplicate, JIRA-integratie & meer optimalisaties!

Dorine Jansen avatar
Geschreven door Dorine Jansen
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Nieuwe vormgeving van Simplicate

Simplicate heeft een nieuwe vormgeving en de eerste aanpassingen in lijn met het Simplicate Design System komen terug in onze software.

Het betreft géén functionele wijzigingen; we hebben alleen de ‘look-and-feel’ opgefrist.

Wat op het eerste gezicht misschien kleine veranderingen lijken, legt de basis voor toekomstige verbeteringen. We werken namelijk continu aan het vergroten van het gebruiksgemak en de toegankelijkheid van Simplicate, en ook de vormgeving is daar onderdeel van.

JIRA-integratie

Werkt jouw organisatie met Jira? Met behulp van deze integratie registreer je eenvoudig je uren in Simplicate terwijl je in Jira werkt. Dit verlaagt de drempel tot volledige urenregistratie.

Je registreert je uren op taken en/of op project, dienst en urensoort, net als in Simplicate zelf. Deze velden worden slim vooringevuld, om een urenregistratie nog sneller volledig te kunnen maken.

Tijdens het registreren van je uren heb je beschikking tot de budget informatie. Hierdoor wordt eventuele overbesteding sneller gesignaleerd en zijn medewerkers die uren registreren zich bewust van de impact van hun registraties op het projectbudget.

Meer weten over de integratie?

JIRA-ticket nummer en link in agenda weergave

Een andere toevoeging van deze maand in lijn met de Jira-integratie, is dat het ticketnummer en de link naar een Jira-ticket toegevoegd zijn aan de agenda weergave van de Uren module.

Dus als je uren registreert, gekoppeld aan een Jira-ticket middels de nieuwe Jira-integratie of onze Chrome extensie, dan zie je deze informatie terug in Simplicate.

De link naar het ticket vind je terug onder 'meer opties' bij het openen van een urenblok in je agenda weergave.

Workflows eenvoudiger opbouwen

Dupliceren

Het toevoegen van de actie 'dupliceren' zorgt ervoor dat je workflows eenvoudiger kan opbouwen, wanneer je een nieuwe workflow wilt baseren op een bestaande.

UI optimalisatie

Het uiterlijk van de workflow editor is verbeterd. Ook kan je nu de volgorde van stappen aanpassen, zodat je het overzicht beter kan bewaren.

Optimalisaties in de Capaciteitsplanning

Relatie- en projectnummers in projecten dropdown
Indien gebruik wordt gemaakt van project- en/of relatie nummering, dan worden deze weergegeven in de projecten dropdown. Tevens kun je hier nu gemakkelijk op zoeken. Maak je bijvoorbeeld gebruik van veel projecten met vergelijkbare namen, dan vind je vanaf nu het juiste project sneller door op het nummer te zoeken.

Volgorde van velden
Voorheen kwam je bij het aanmaken van een taak in de Capaciteitsplanning direct in het veld 'naam' uit. Dit terwijl je vrijwel altijd eerst een project, dienst en urensoort kiest. We hebben daarom de volgorde van de velden herzien. Ook sluit dit beter aan bij de lay-out van de pop-up in de Uren module.

Automatisch ingevulde naam voor taak
In veel gevallen wordt de omschrijving van de urensoort ook als naam van een taak gebruikt. Dit was eerder nog een handmatige actie bij het aanmaken van een taak. De naam van de taak wordt vanaf nu automatisch gevuld met de naam van de urensoort en deze kan uiteraard aangepast worden als dat wenselijk is.

Was dit een antwoord op uw vraag?