Wanneer je taken inplant voor medewerkers wil je ook weten of ze uitgevoerd worden. Daarnaast wil je weten of er (structureel) meer of minder wordt besteed dan wat er voor de taak gebudgetteerd was. Het rapport Gepland versus besteed biedt deze inzichten.
KPI's
KPI | Definitie |
Aantal gepland | De som van het aantal uren dat gepland is op taken. |
Aantal besteed | De som van het aantal uren dat besteed is op het project, op de dienst of per medewerker. |
Waarde gepland | De budgetwaarde van geplande taken. Dat is gelijk aan het aantal budgeturen * uurtarief? |
Waarde besteed | De waarde van de uren die besteed zijn op het project, op de dienst of per medewerker. Dit is gelijk aan het Aantal besteed * uurtarief. |
Besteed VS gepland (%) | De verhouding tussen de Waarde besteed van een taak, en Waarde gepland. Uitgedrukt in procenten. |
Besteed VS gepland (Aantal) | De verhouding tussen Aantal besteed op een taak en Aantal gepland. |
In deze rapportage zie je data van taken tot 6 maanden in het verleden.
Interactieve draaitabel
Het rapport is een zogenaamde interactieve draaitabel. Dit betekent dat jij zelf het aggregatieniveau kunt bepalen door bepaalde velden toe te voegen of te verwijderen. Dit doe je doormiddel van een rechtermuisklik.
Beschikbare velden/niveaus
Projectleider
Relatie en project
Dienst
Medewerker
Urensoort
Dit zorgt ervoor dat je op elk van deze niveaus, individueel of gecombineerd inzichtelijk kan maken wat 'gepland versus besteed' is.