Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesVeelgestelde vragen
Waarom kan ik een bedrijf niet vinden via het zoeken op het KVK-nummer?
Waarom kan ik een bedrijf niet vinden via het zoeken op het KVK-nummer?

Simplicate maakt gebruik van de 'Open KVK' register. Deze database wordt 1 keer per maand geupdatet.

Kevin Veentjer avatar
Geschreven door Kevin Veentjer
Meer dan 5 maanden geleden bijgewerkt

In Simplicate heb je de mogelijkheid om via de CRM-module relaties op te zoeken op basis van een KVK-nummer. Hiervoor maakt Simplicate gebruik van de database van OpenKvK.nl. Deze database wordt één keer per maand bijgewerkt met nieuwe gegevens.

Bij het zoeken op een KVK-nummer worden er verschillende suggesties uit de database getoond. Wanneer een suggestie wordt geselecteerd, dan worden deze gegevens meteen gewijzigd op het profiel van deze relatie in Simplicate.

Het kan voorkomen dat er naar een relatie wordt gezocht, maar dat de gegevens nog niet bijgewerkt zijn in de database van OpenKvK.nl. Wanneer een bedrijf zich bijvoorbeeld een week geleden heeft ingeschreven bij de KVK, dan zal deze pas te vinden zijn tijdens de eerstvolgende update.

Wanneer de database oude gegevens toont of je de relatie niet kan vinden, dan kan je één de volgende twee opties gebruiken:

  1. Je laat het ingevulde KVK-nummer staan in het veld, maar je koppelt de gegevens niet aan de geboden suggestie. Hiermee staat het KVK-nummer wel ingevuld voor deze relatie, maar worden de mogelijk onjuiste gegevens uit de database niet overschreven in Simplicate. Dit betreft een tijdelijke oplossing totdat de database is bijgewerkt om de koppeling te maken.


  2. Het veld met het KVK-nummer wordt leeg gelaten en wordt op een later moment ingevuld, wanneer de database is bijgewerkt.

Was dit een antwoord op uw vraag?