Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesHRMWerken in HRM
Aanmaken nieuwe medewerker
Aanmaken nieuwe medewerker

​Elk Simplicate-account heeft een 'administrator' gebruiker: deze medewerker heeft alle rechten binnen de omgeving.

Jorike van Dijken avatar
Geschreven door Jorike van Dijken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Je kunt eenvoudig nieuwe medewerkers toevoegen en uitnodigen om samen met jou vanuit één omgeving te werken. Zo heb je alle informatie en gegevens centraal en voor iedereen beschikbaar.

Medewerker aanmaken

Om een medewerker aan te maken ga je naar HRM en klik je op de groene knop "Nieuw". Je kunt een bestaand persoon uit de CRM-lijst selecteren of een nieuw persoon aanmaken.

Nadat je de medewerker hebt toegevoegd kun je de gegevens invullen:

Om een medewerker als gebruiker te activeren in het systeem, is het belangrijk om het e-mailadres te vullen achter 'E-mail werk'.

Indien je gebruikmaakt van de Capaciteitsplanning in Simplicate, kun je in dit scherm ook aangeven of je deze medewerker in het medewerkersoverzicht van de Capaciteitsplanning wil tonen of niet. Dit is met name handig om een zo zuiver mogelijk overzicht te krijgen in de Capaciteitsplanning.

Medewerker activeren als gebruiker

Je kunt een medewerker activeren als gebruiker op het tabblad 'Gebruiker'. Klik op de link ‘Voeg deze medewerker toe als Simplicate gebruiker’:

Je kunt vervolgens een aantal voorkeuren meegeven aan de medewerker en de rechten van medewerkers in de omgeving instellen. Wanneer je aan een gebruiker meer dan één gebruikersgroep koppelt, dan krijgt deze de rechten van beide gebruikersgroepen:

Door op ‘Opslaan en uitnodigen’ rechtsonder in de balk te klikken worden de wijzigingen opgeslagen en ontvangt de medewerker een uitnodiging per e-mail. De licentie voor deze gebruiker zal vanaf dat moment ingaan.

Was dit een antwoord op uw vraag?