Instellingen
Voordat je meerdere projecten op een factuur kunt plaatsen, is het belangrijk om dit bij de instellingen goed in te stellen. Ga naar Instellingen > Facturen > Algemene instellingen voor facturering. Hierbij staat de optie ‘Meerdere projecten per factuur’. Als deze wordt aangevinkt en opgeslagen, dan is het mogelijk om meerdere projecten op een factuur te plaatsen.
Meerdere projecten op een factuur
Wanneer je nu meerdere projecten hebt (voor één debiteur) en de diensten van deze projecten wil je op een factuur zetten, dan kan dat via de factuurmodule. Bij Te factureren zie je per project de bedragen die gereed voor facturatie staan. Selecteer hier de projecten die je op een factuur wilt zetten, klik op Acties > Concepten genereren > en vink de optie ‘Samenvoegen op een factuur (indien mogelijk)’ aan. Klik vervolgens op ‘Concepten genereren’.
Let op: je kunt gewoon alle regels bij te factureren in één keer selecteren. Alleen als het projecten zijn met dezelfde debiteur, dan worden deze regels automatisch op een conceptfactuur gezet. Voor de andere projecten worden gewoon afzonderlijke conceptfacturen gegenereerd.