Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesUrenWerken in Uren
De reden dat je geen uren (voor jezelf en/of anderen) kunt registreren
De reden dat je geen uren (voor jezelf en/of anderen) kunt registreren

Lees in dit artikel waarom je soms geen uren kunt registreren of een bepaald project niet kunt selecteren bij de urenmodule.

Jorike van Dijken avatar
Geschreven door Jorike van Dijken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Om uren te kunnen registreren zijn er een aantal voorwaarden:

  • Er moet een project aangemaakt zijn

  • Het project moet beschikken over een dienst

  • 'Uren registreren' moet aan staan en de registratie moeten binnen de begin- en einddatum vallen

  • Op de dienst moet een urensoort toegevoegd zijn

Heb je aan bovenstaande voldaan, dan kun je nog kijken of je bij urenregistratie een begin en/of einddatum hebt gevuld (op de dienst). Zo ja, dan kun je alleen tussen deze data uren registreren.

Per project kun je daarnaast een team samenstellen. Standaard kunnen alle medewerkers uren schrijven. Wanneer je een projectteam hebt samengesteld (o.b.v. teams of individuele medewerkers) mogen alleen de medewerkers uit het projectteam uren schrijven op het project:

Tot slot moet de medewerker zelf over een actief rooster beschikken. Wil je uren registreren op een bepaalde datum, dan moet die datum onderdeel zijn van het rooster van die medewerker.

Als aan alle bovengenoemde voorwaarden is voldaan, dan kun je uren registreren!

Was dit een antwoord op uw vraag?