Op welke klanten behaal je de hoogste brutomarge? Hoeveel marge is behaald over een bepaalde periode? Dat zijn vragen die met deze rapportage worden beantwoord. De belangrijkste KPI’s in deze rapportage zijn: gefactureerde omzet, inkoopwaarde kosten, brutomarge, kostprijs medewerkers en projectresultaat.
Let op: Kolomnamen in exports kunnen afwijken van wat je gewend bent in de BI-module
Het rapport is opgedeeld in 2 delen:
Grafieken
Dit rapport bevat drie grafieken: Brutomarge per klant, brutomarge per periode en brutomarge per projectleider. De Brutomarge wordt als volgt berekend:
Gefactureerd - Inkoopwaarde kosten
Detailweergave
De velden:
Rijen
RELATIE
PROJECT
PROJECTNUMMER
MIJN BEDRIJF
OMZETGROEP
DIENST
FACTUURMETHODE
PROJECTLEIDER
STARTDATUM PROJECT
EINDDATUM PROJECT
Kolommen
GEFACTUEERD
VASTE PRIJS
UREN BUDGET
UREN BESTEED
CORRECTIES UREN
KOSTEN BUDGET
INKOOPWAARDE KOSTEN
BRUTOMARGE
BRUTOMARGE(%)
KOSTPRIJS UREN
PROJECTRESULTAAT
PROJECTRESULTAAT %
Business Cases / Toepassing
Achterhaal met deze rapportage welke klant jou het meeste oplevert in een bepaalde periode en welke projectleider verantwoordelijk is voor het meeste projectresultaat. Daarnaast kun je inzichtelijk maken welke periode voor het meeste resultaat heeft gezorgd. Hou er wel rekening mee dat we voor projectresultaat kijken naar wat je hebt gefactureerd in de periode minus je kosten in diezelfde periode. Factureer je niet op maandelijkse basis? Dan zegt een resultaat per maand in deze rapportage niet zoveel.
Zie je een tegenvallend resultaat bij een bepaalde relatie? Klik dan op die relatie of selecteer die relatie aan de rechterzijde als filter om te achterhalen wanneer dit resultaat is gerealiseerd en welke projectleiders hier verantwoordelijk voor zijn. Kijk vervolgens in ‘Detailweergave’ om bijvoorbeeld te achterhalen welke standaard diensten de resultaten hebben veroorzaakt.