Naar de hoofdinhoud

Inzichten: Brutomarge per project

Krijg inzicht in de brutomarges van je projecten op basis van een geselecteerde periode

Mark Poos avatar
Geschreven door Mark Poos
Deze week bijgewerkt

Op welke klanten behaal je de hoogste brutomarge? Hoeveel marge is behaald over een bepaalde periode? Dat zijn vragen die met deze rapportage worden beantwoord. De belangrijkste KPI’s in deze rapportage zijn: gefactureerde omzet, inkoopwaarde kosten, brutomarge, kostprijs medewerkers en projectresultaat.

Let op: Kolomnamen in exports kunnen afwijken van wat je gewend bent in de BI-module

Het rapport is opgedeeld in 2 delen:

Grafieken

Dit rapport bevat drie grafieken: Brutomarge per klant, brutomarge per periode en brutomarge per projectleider. De Brutomarge wordt als volgt berekend:

Gefactureerd - Inkoopwaarde kosten

Detailweergave

De velden:

Rijen

RELATIE

PROJECT

PROJECTNUMMER

MIJN BEDRIJF

OMZETGROEP

DIENST

FACTUURMETHODE

PROJECTLEIDER

STARTDATUM PROJECT

EINDDATUM PROJECT

Kolommen

GEFACTUEERD

VASTE PRIJS

UREN BUDGET

UREN BESTEED

CORRECTIES UREN

KOSTEN BUDGET

INKOOPWAARDE KOSTEN

BRUTOMARGE

BRUTOMARGE(%)

KOSTPRIJS UREN

PROJECTRESULTAAT

PROJECTRESULTAAT %

Business Cases / Toepassing

Achterhaal met deze rapportage welke klant jou het meeste oplevert in een bepaalde periode en welke projectleider verantwoordelijk is voor het meeste projectresultaat. Daarnaast kun je inzichtelijk maken welke periode voor het meeste resultaat heeft gezorgd. Hou er wel rekening mee dat we voor projectresultaat kijken naar wat je hebt gefactureerd in de periode minus je kosten in diezelfde periode. Factureer je niet op maandelijkse basis? Dan zegt een resultaat per maand in deze rapportage niet zoveel.

Zie je een tegenvallend resultaat bij een bepaalde relatie? Klik dan op die relatie of selecteer die relatie aan de rechterzijde als filter om te achterhalen wanneer dit resultaat is gerealiseerd en welke projectleiders hier verantwoordelijk voor zijn. Kijk vervolgens in ‘Detailweergave’ om bijvoorbeeld te achterhalen welke standaard diensten de resultaten hebben veroorzaakt.

Was dit een antwoord op uw vraag?