Instellingen
De instellingen van teams zijn terug te vinden onder Instellingen > HRM > Teams
Wil je gebruik maken van teams? Dan dien je deze functionaliteit eerst te activeren door dit op het tabblad 'Teams' aan te geven. Per module kun je vervolgens aangeven of je binnen die module teams wilt kunnen gebruiken.
Heb je deze instellingen doorlopen? Dan kun je vervolgens de gewenste teams aanmaken via de knop 'Nieuw'. Na het aanmaken van een team kun je het team openklikken en nieuwe teamleden toevoegen. Teamleden zijn medewerkers uit de HRM-module.
HRM
Het is ook mogelijk om vanuit de HRM-module een team samen te stellen nadat je het team hebt aangemaakt via de Instellingen. Hiervoor ga je naar de HRM-module en geef je per medewerker aan van welk(e) team(s) deze deel uitmaakt. Dit doe je onder het tabblad 'Medewerker' > Lid van team(s).
Wanneer je dit hebt gedaan, zie je in het overzicht van de medewerkers, automatisch het filter 'teams' verschijnen, waardoor je in één oogopslag kan zien wie in welk team zit.
Projecten
Je kunt de teams vervolgens toevoegen aan een project, zodat enkel dit team (in plaats van individuele medewerkers) uren kan registreren op dit project. Doe je dit, kunnen medewerkers die buiten het toegevoegde team vallen geen uren registreren op het project.
Wanneer je hier niets mee doet, betekent dit dat iedereen het project kan bekijken en uren kan registreren. Zodra je hier een team of individuele medewerkers toevoegt, dan kunnen alleen zij die je hier toevoegt het project zien en/of uren op registreren.
Afhankelijk van de gebruikersrechten kun je instellen dat enkel de medewerkers die zich in dat team bevinden het project mogen zien in de Projectenmodule.
Uren
In de urenmodule worden teams ook doorgevoerd. Zo kun je bij het tabblad 'Urenplanning' filteren op bepaalde teams om in één oogopslag de uren van het team te kunnen zien.
In de urenrapportage kun je ook filteren op teams, zodat je in één oogopslag het resultaat van één bepaald team ziet: