Voordat je uberhaupt een goed project aan kan maken, moet je goed nagedacht hebben over de instellingen. 

Heb je alles goed ingesteld en overal goed over nagedacht? Ga dan naar Projecten en klik rechtsboven op +Nieuw. 

Je kunt ook automatisch een project aanmaken wanneer je een salestraject accepteert. Op het moment dat je dat doet, krijg je namelijk de vraag wat je wilt doen met het salestraject (wanneer je een project automatisch aanmaakt vanuit een geaccepteerd salestraject, dan worden de diensten die je bij het salestraject hebt aangemaakt, automatisch overgenomen. Ook wordt de gehele tijdlijn van het salestraject op het project gezet):

Maak je een nieuw project aan vanuit de projectenmodule, dan opent zich een wizard waarin de specificaties van het project kunnen worden ingesteld:

  • Bedrijf - typ hier het bedrijf in waar het om gaat (Simplicate zoekt nu in CRM naar het betreffende bedrijf. Wordt er niets gevonden, dan moet je eerst het bedrijf toevoegen in CRM).
  • Project naam - vul de naam van het project in (dit is direct ook het standaard onderwerp op de factuur)
  • Uurtarief registreren o.b.v. - geef hier aan op basis van welk uurtarief geregistreerd moet worden
  • Projectleider intern - selecteer hier de interne projectleider.
  • Projectnummer - deze optie zie je alleen wanneer je hier ook daadwerkelijk gebruik van maak. Je ziet hier altijd het laatst toegevoegde nummer, waarna je handmatig een nieuw nummer kan intypen.

Klik nu op toevoegen en je project is aangemaakt!

Projectinstellingen

Algemene projectgegevens:
Bij de projectinstellingen zie je hetgeen je net via de pop-up zelf hebt ingevuld, met nog een aantal extra velden die je naar eigen voorkeur in kunt vullen:

Project team:
Wanneer je hier niets mee doet, betekent dit dat iedereen dit project in mag zien en uren op kan registreren. Zodra je hier een team of individuele medewerkers toevoegt, dan kunnen alleen zij die je hier toevoegt het project zien en/of uren op registreren.

Diensten

Een project zonder diensten doet eigenlijk niets. In Simplicate draait alles om diensten. Dat zijn immers de afspraken die je met je klanten hebt gemaakt. De diensten heb je als het goed is al goed ingesteld via de Instellingen. Heb je dit nog niet gedaan, ga dan eerst naar de projectinstellingen toe!

Heb je de diensten goed ingesteld, dan kun je hier in dit specifieke project de diensten toevoegen (via + Nieuw rechtsboven) zoals je ze met je klant hebt besproken. 

Je kiest de dienst, selecteert de betreffende factuurmethode en vult vervolgens alle specificaties in die op deze afspraak van toepassing zijn. 

Let op: het is belangrijk om goed te weten wat je hier invult. Zodra je namelijk op opslaan klikt, heb je een dienst aangemaakt en worden onder water allemaal opvolgende acties uitgevoerd. 

Heeft u het antwoord gevonden?