Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesSalesInstellingen
Reden (niet) geaccepteerd
Reden (niet) geaccepteerd

Je kunt bij het accepteren of afwijzen van een salestraject aangeven wat hier de reden van is geweest.

Jorike van Dijken avatar
Geschreven door Jorike van Dijken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Dit kan je na verloop van tijd waardevolle inzichten geven in waarom sales wel of niet valt, waarop je vervolgens actie kunt ondernemen. Deze informatie kun je makkelijk tonen aan de hand van KPI's. Stel deze in via 'Opties' > weergave.

Combinatie met Verloren aan concurrent

Door naast de Reden niet geaccepteerd, ook het veld Verloren aan concurrent in te vullen, heb je niet alleen inzicht in de redenen waarom sales niet worden geaccepteerd, maar kun je dit vervolgens ook nog toespitsen op concurrenten. Hierdoor kun je na verloop van tijd precies zien om welke redenen je omzet verliest aan een specifieke concurrent.

Reden niet geaccepteerd wijzigen

Het is aan te raden om in de reden (niet) geaccepteerd zo gedetailleerd mogelijk te zijn. Kwaliteit is bijvoorbeeld heel erg algemeen en kan op meerdere zaken betrekking hebben. Het is beter om deze uit te breiden naar bijvoorbeeld 'kwaliteit personeel' en 'kwaliteit dienstverlening'.

Je kunt velden bij Reden (niet) geaccepteerd wijzigen of toevoegen via Instellingen > Sales > Reden (niet) geaccepteerd:

Was dit een antwoord op uw vraag?