Dit kan je na verloop van tijd waardevolle inzichten geven in waarom sales wel of niet valt, waarop je vervolgens actie kunt ondernemen. In de cockpits zal deze informatie beschikbaar zijn:

Combinatie met Verloren aan concurrent

Door naast de Reden niet geaccepteerd, ook het veld Verloren aan concurrent in te vullen, heb je niet alleen inzicht in de redenen waarom sales niet worden geaccepteerd, maar kun je dit vervolgens ook nog toespitsen op concurrenten. Hierdoor kun je na verloop van tijd precies zien om welke redenen je omzet verliest aan een specifieke concurrent.

Reden niet geaccepteerd wijzigen

Het is aan te raden om in de reden (niet) geaccepteerd zo uitgebreid mogelijk te zijn. Kwaliteit is bijvoorbeeld heel erg algemeen en kan op meerdere zaken betrekking hebben. Het is beter om deze uit te breiden naar bijvoorbeeld kwaliteit personeel en kwaliteit dienstverlening.

Je kunt velden bij Reden (niet) geaccepteerd wijzigen of toevoegen via Instellingen > Sales > Reden (niet) geaccepteerd:

Heeft u het antwoord gevonden?