Er zijn een aantal gegevens benodigd om een nieuwe administratie te tonen bij de instellingen van de boekhoudkoppeling.

Divisiecode
Open de Exact Online omgeving en klik linksboven bij administraties op 'alle opties':

Je krijgt nu een scherm met administraties: ga met je muis op het veld 'Code' staan van de gewenste administratie (er verschijnt nu een link onderin je browser. Hierin staat de divisiecode van de administratie vermeld).

Indien je browser dit niet laat zien, sleep dan de 'Code' naar een nieuwe tab in je browser. De divisiecode staat nu in de URL vermeld. Het gaat om de Division zonder het lage streepje ervoor.

Ga nu naar de instellingen van de boekhoudkoppeling in Simplicate. Vul hier (het veld waar de rode pijl naar verwijst) de betreffende code in en klik op toevoegen: 

Nadat je op toevoegen hebt geklikt, is de administratie direct toegevoegd! Je kunt deze dus nu selecteren bij 'Exact Online administratie*'.

Let op: Als je meerdere Exact administraties toe wil voegen aan je Simplicate boekhoudkoppeling, is het belangrijk dat je Simplicate toegang geeft tot deze administraties. Ga hiervoor in Exact naar Gebruikersnaam (rechtsboven) > Mijn Exact Online en selecteer vervolgens het tabblad Beveiligingscentrum. Scroll naar beneden totdat je het kopje 'Machtigingen voor mijn apps' ziet en klik daarna op 'alles tonen'. Je komt dan in het Appmachtigingen overzicht waar je het een en ander kunt bekijken en toevoegen.

Heb je het antwoord gevonden?