Werk je met Office 365 en Outlook en wil je dit koppelen met Simplicate om snel en eenvoudig bedrijven, (contact)personen en/of e-mails vast te leggen? Lees onderstaande instructie dan goed door om te weten hoe het werkt.

Outlook extensie voor Exchange 2013+

De Outlook add-in wordt ondersteund vanaf Outlook 2013 of hoger en werkt op de platformen van Mac, Windows en via Outlook Web Access.

Het is daarnaast van belang dat je gebruikt maakt van Office 365, Exchange Online, Exchange Server 2013 of nieuwer. Daarnaast worden e-mailaccounts van Outlook.com en Hotmail ondersteund.

Dit artikel legt de installatie in Exchange uit. Voor installatie in Office 365 vanuit de Microsoft Store kun je dit artikel volgen.

Installatie van de add-in in Exchange Online / Server
Via Exchange Admin Center (EAC) 

Belangrijk om te weten

Onderstaande instructies dienen uitgevoerd te worden door een systeembeheerder / administrator met de beheer rechten in Exchange server.

Stap1:
In EAC, ga naar Organization > Add-ins.

Stap 2:
Klik op Nieuw, en kies de locatie hoe je de add-in wil installeren, er zijn 2 opties:

  • Toevoegen vanuit Office Store. Zoek de Simplicate add-in op de store en klik op installeren.
  • Toevoegen vanaf URL. Wanneer je direct via URL wilt toevoegen vul in je het veld URL, de URL naar het manifest bestand opgeven. Dit is: https://outlook.simplicateapp.com/manifest.xml

Stap 3:
Klik op Opslaan.

De add-in zou nu beschikbaar moeten zijn voor alle gebruikers binnen je Exchange organisatie.

Voor aanvullende informatie kun je bijgaande (Engelstalige) Microsoft artikelen raadplegen: Install or remove add-ins for Outlook for your organization.

Heeft u het antwoord gevonden?