Werk je met Gmail en wil je koppelen met Simplicate om snel en eenvoudig bedrijven, (contact)personen en/of e-mails vast te leggen? Lees onderstaande instructie dan goed door om te weten hoe het werkt.

Hoe werkt de integratie met Gmail?

Wanneer je een e-mailbericht opent, zie je nu steeds het Simplicate logo aan de rechterkant terugkomen. Zodra je hier op klikt, moet je de allereerste keer eerst even inloggen (let op: dit moet 2x, omdat zowel Gmail als Simplicate toestemming moet hebben) om jou als gebruiker en de omgeving waarin je werkt te herkennen.

Bedrijven toevoegen aan CRM 

Zodra je eenmaal bent ingelogd, wordt op basis van alle gevonden e-mailadressen in de e-mail, suggesties gegeven voor nieuwe toe te voegen bedrijven en/of (contact)personen. 

Staat het bedrijf nog niet in Simplicate CRM, dan kan je dit vanuit hier alsnog toevoegen aan CRM. Je klikt op 'Toevoegen' en bepaalt de omschrijving (naam) van het bedrijf en de relatiesoort:

Contactpersoon toevoegen aan bedrijf 

Naast het toevoegen van een bedrijf, is het ook mogelijk een persoon toe te voegen in Simplicate CRM. Dit werkt op dezelfde wijze als het toevoegen van een bedrijf. Zodra je dit hebt gedaan, kun je bij het bedrijf ervoor kiezen om de persoon te koppelen als contactpersoon bij dit bedrijf. Nadat je dit hebt gedaan kun je ook de functie en het telefoonnummer toevoegen.

Vastleggen van een e-mail (inclusief bijlages)

Nadat de integratie één of meerdere bedrijven en/of (contact)personen heeft herkend, kan je de e-mail met eventuele bijlages vastleggen op de tijdlijn in Simplicate. Klik op 'e-mail vastleggen'.

Bovenin zie je de gekoppelde bedrijven, (contact)personen, eventuele salestrajecten en projecten. Je kunt hier aanvinken waar je de e-mail vast wilt leggen. Zijn er ook bijlages bij de e-mail, dan zie je dit onderaan terug. Je kunt dit aanvinken en direct hier het type document selecteren. 

Zodra je alles hebt aangevinkt, klik je op 'Email vastleggen op tijdlijnen': 

De e-mail, inclusief bijlages wordt op dit moment direct op de tijdlijn(en) in Simplicate vastgelegd.

Rechten in Gmail & Simplicate

Let op: afhankelijk van jouw rechten in Simplicate, mag je een bedrijf en/of (contact)persoon wel of niet toevoegen. Lukt het dus niet om iets toe te voegen, check dan intern eerst even goed of je wel over de juiste rechten in Simplicate beschikt. 

Heeft u het antwoord gevonden?