De mogelijkheden

  • Tijdschrijven naar je Simplicate agenda/timesheet.
  • Timer gebruiken en dit gemakkelijk loggen in Simplicate
  • Koppeling met Jira maken om de gewerkte tijd ook op het juiste Jira-issue te loggen
  • Snel zoeken in je CRM en er met een klik naar toe navigeren

Installeren: 

Download allereerst de extensie via de Chrome webstore of Firefox Add-ons.

Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/simplicate/lnmfbaobeliahpkiakfgfephfechelhn

Firefox:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/simplicate-software/ 

Extensie installeren op Microsoft Edge 75+ via Chrome Web Store:
https://pureinfotech.com/install-chrome-extension-chromium-edge/

Nadat de installatie is voltooid verschijnt rechtsboven in de browser, naast de adresbalk het Simplicate-logo. Door hierop te klikken open je de extensie en kun je inloggen (eenmalig): 

Voor het inloggen opent een apart scherm waar je eerst het domein waarop je wilt inloggen dient in te vullen. Dit is hetzelfde domein wat in het webadres staat wanneer je in je Simplicate omgeving zit: <Domein>.simplicate.nl. Vervolgens kun je inloggen met het mailadres en wachtwoord wat je hebt ingesteld om in te loggen op Simplicate. Daarnaast kun je inloggen met je Google of Microsoft account indien dit ook van toepassing is op de Simplicate omgeving. 

Tijdschrijven naar je Simplicate agenda/timesheet

Wanneer je bent ingelogd en de extensie opent dan kom je gelijk in het scherm waar je uren kunt registreren of een timer kan starten: 

Hier dien je de lege velden te vullen zodat duidelijk wordt waar je uren wilt registreren. Je kunt projecten zoeken door de dropdown te openen of door in het veld te zoeken op relatie of projectnaam. Vervolgens kun je de bijbehorende diensten en urensoorten selecteren. Tot slot geef je aan hoeveel uur je wenst te registreren, wat de begintijd is (optioneel) en vul je een eventuele toelichting in. 

Wanneer je vervolgens op “Tijd registreren” klikt zal de tijd worden geregistreerd in Simplicate. Je krijgt hierbij ook een melding “Tijdregistratie geslaagd” wanneer dit succesvol is geweest.

Wanneer je geen begintijd meegeeft bij het registreren van de uren (het veld leeg laat) dan wordt de tijd zonder begintijd geregistreerd en bovenin de agenda geplaatst, gelijk aan het registreren van tijd via de timesheet. 

Het registreren van tijd via de extensie kan alleen op vandaag, er is geen datum in te vullen en dus zal de tijd altijd op ‘vandaag’ worden geschreven. 

Timer gebruiken

Het starten van een timer kan handig zijn wanneer je met werkzaamheden gaat starten en nog niet precies weet wanneer je deze af zal hebben. Je kunt dan een timer starten, eventueel pauzeren en stoppen wanneer je klaar bent. Het starten van een timer doe je op dezelfde manier als het registreren van tijd maar dan druk je op de knop “Timer starten”. 

Wanneer je geen begintijd invult dan neemt de extensie het moment van starten niet over als begintijd, de registratie komt dan bovenin de agenda (gelijk aan een timesheet registratie). Je zou echter wel een begintijd kunnen invoeren, dan wordt dit ook meegenomen in de tijdsregistratie.  

Daarnaast kun je ook de timer starten vanaf 1 uur, als je bijvoorbeeld al een uur bezig bent op het moment van starten. Dit doe je door “Aantal uur” te vullen voor het starten van de timer. 

In het overzicht tabblad “Timers” zie je nu de timers lopen, deze kun je hier pauzeren. 

Vervolgens kun je de bijgehouden uren/minuten gaan opslaan, hervatten of verwijderen. 

Wanneer je kiest voor opslaan kom je weer in het tabblad “Uren” waar alle gegevens nu zijn overgenomen.  Vervolgens kun je op “Tijd registreren” drukken om de tijd op te slaan in Simplicate.

Let op: De gemeten tijd van een timer wordt op dit moment nog niet afgerond op de minimale tijdseenheid in Simplicate. Dit zal handmatig moeten plaatsvinden op moment van registratie.  

Het is mogelijk om meerdere timers tegelijk te starten en een timer vaker te pauzeren en herstarten. 

Koppeling met Jira leggen

Ook is het mogelijk om via de plug-in tijd gelijk ook te loggen op een Jira-issue. In Simplicate ga je daarvoor eerst naar de Instellingen > Integraties > Jira. Het enige wat je hier doet is klikken op "Activeer Jira integratie"

Om Jira te koppelen aan de extensie vul je vervolgens in de extensie je Jira-domein in:

Wanneer je bent ingelogd in deze Jira omgeving in de browser dan zal automatisch de koppeling gelegd zijn. Nu zie je in het tabblad “Uren” in de Extensie ook gelijk een extra veld om een Jira-issue te koppelen:

Bij het registreren van de tijd zal de tijd nu in Simplicate geschreven zijn en ook op het Jira-issue onder de “Worklog”. Daarnaast zie je in het urenblok in Simplicate nu ook een link direct naar het Jira-issue. 

Wanneer je tijd registreert via de plug-in in Jira zonder begintijd, dan zal Jira het moment van registreren als registratietijd overnemen. 

Snel toegang tot je CRM

Met de extensie heb je snel toegang tot jouw CRM-relaties, direct vanuit je browser. Door de extensie te openen en naar het tabblad CRM te navigeren kun je meteen met een druk op de knop naar “bedrijven” of “personen” navigeren door hierop te klikken. 

Daarnaast is het mogelijk om te zoeken op naam, adres of mailadres van een relatie. De overeenkomende opties komen dan naar voren en met een druk op de knop navigeer je naar de pagina van deze relatie. Zo kun je op elk moment tijdens het browsen snel naar de contactgegevens van jouw relatie navigeren. 

Heeft u het antwoord gevonden?