Geeft inzicht in de gefactureerde omzet uitgesplitst per branche. In welke branches je debiteuren actief zijn kun je vastleggen binnen CRM. Je krijgt middels deze rapportage een duidelijk beeld in welke branches je sterk actief bent en welke branches minder.
De branche gegevens worden opgehaald vanuit CRM. Hoe je dit instelt en naar wens kunt aanpassen, kun je lezen in het volgende artikel.
Deze overzichtspagina geeft de volgende KPI's weer:
Gefactureerd per branche in gekozen periode
Ontwikkeling gefactureerde omzet
Totaal gefactureerd per klant
Totaal gefactureerd per omzetgroep
Totaal gefactureerd per dienst
Gefactureerd per branche in gekozen periode
Deze staafdiagram laat van hoog naar laag de gefactureerde omzet zien per branche, uiteraard rekening houdend met een eventueel actief filter in de rechter zijbalk.
De diagram N\A geeft de gefactureerde omzet weer van relaties waar geen branche op is vastgelegd. Je kunt dit eenvoudig verhelpen door een branche in te stellen op alle relaties.
Je kunt naar wens doorklikken op een branche om hier verder op in te zoomen. De pagina wordt dan opgebouwd met de selectie van de gekozen branche.
Ontwikkeling gefactureerde omzet
Deze trendlijn laat het verloop van de gefactureerde omzet zien over de tijd. Het overzicht houdt rekening met een eventueel ingesteld filter aan de zijkant.
Tip: klik in de staafdiagram een bepaalde branche aan (of gebruik het filter aan de rechterkant) en ontdek hoe deze zich heeft ontwikkeld de afgelopen periode. Door je muis over de lijn heen te bewegen, wordt de waarde in die betreffende maand getoond.
Totaal gefactureerd per klant
Deze KPI geeft van hoog naar laag de gefactureerde omzet weer van alle klanten.
Door een periode te selecteren aan de zijkant, kun je eenvoudig je Top10-klanten, of meer, van bijvoorbeeld vorig jaar opvragen.
Totaal gefactureerd per omzetgroep
Deze KPI toont van hoog naar laag de gefactureerde omzet per omzetgroep. De omzetgroep is een verzameling van een of meerdere diensten.
De omzetgroepen zijn vaak op hoofdniveau de diensten die je als bedrijf verleent. Zo zie je snel waar de focus op ligt en waar minder.
Totaal gefactureerd per dienst
Deze KPI toont van hoog naar laag de gefactureerde omzet per dienst. Alle diensten die je als bedrijf verleent zijn altijd gekoppeld aan een 'standaard dienst', ook als je de omschrijving van de dienst wijzigt.
De gefactureerde diensten geeft vaak een gedetailleerder beeld van de omzet ten opzichte van de omzet per omzetgroep.
Op deze manier krijg je snel inzicht in de diensten die je vooral, of juist minder verleent. Hierdoor kun je goed anticiperen op groei of juist krimpende omzet van diensten.