Alle collecties
Veelgestelde vragen
Waarom heb ik geen workflow van een verlofaanvraag ontvangen?
Waarom heb ik geen workflow van een verlofaanvraag ontvangen?

Is er wel een workflow gekoppeld aan de (verlof)aanvraag? Bovendien is het goed om te controleren of je bent ingesteld voor deze stap.

Kevin Veentjer avatar
Geschreven door Kevin Veentjer
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het niet ontvangen van een workflow kan verschillende oorzaken hebben. In dit artikel gaan we de oorzaken bij langs, zodat je snel weer verder kan werken.

Wil je meer weten over wat workflows zijn en hoe je ze gebruikt? Klik dan hier.

Allereerst is het goed om per verlofsoort te controleren of er wel een workflow aan gekoppeld is. Dit is te controleren via: instellingen > HRM > verlofsoort. Het veld 'verlofaanvraag goedkeuren' dient op ja te staan.


Er is geen workflow gekoppeld aan de verlofsoort

Wanneer er aan een verlofaanvraag geen workflow is gekoppeld, dan zal je van de verlofaanvraag geen workflow ontvangen. Het aangevraagde verlof zal dan direct goedgekeurd worden of zou via de weekcontrole goedgekeurd kunnen worden.

Let op: Is er geen weekcontrole actief en zit er geen workflow gekoppeld aan de verlofsoort(en)? Dan zal het ingediende verlof direct worden goedgekeurd.

Wil je graag een workflow instellen voor een verlofsoort? Controleer dan eerst goed of er wel een workflow beschikbaar is voor verlofaanvragen. Dit is te controleren via: instellingen > algemeen > workflows. Vervolgens kan op de verlofsoort een workflow geselecteerd worden.


Je staat niet ingesteld als uitvoerder van de workflow

Sta jij niet geselecteerd in de betreffende stap van de workflow? Dan zal je deze aanvraag niet ontvangen. Controleer daarom goed of je wel staat ingesteld als beoordelaar voor deze stap in de workflow.

Wanneer je niet stond ingesteld als beoordelaar, maar dat nu wel bent, dan zal de workflow niet alsnog automatisch bij jou terechtkomen. De persoon die de workflow wél heeft ontvangen, kan de stap eventueel overdragen aan jou.

Bovendien kan de verlofaanvraag via de HRM-kaart van de gebruiker verwijderd worden, waarmee de verlofaanvraag opnieuw ingediend kan worden

Was dit een antwoord op uw vraag?