Alle collecties
CRM
CRM-import: meest voorkomende foutmeldingen
CRM-import: meest voorkomende foutmeldingen

Foutmeldingen bij het importeren van bedrijven of personen? Vind hier de meest voorkomende foutmeldingen uit je gedownloade foutenbestand.

Kevin Veentjer avatar
Geschreven door Kevin Veentjer
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Tijdens het importeren van personen of bedrijven kan je tegen verschillende foutmeldingen aanlopen. Maar wat betekenen deze foutmeldingen in het foutenbestand en wat moet je vervolgens corrigeren? Aan de hand van dit artikel gaan we je daarmee helpen.

Goed om te weten: de foutregels uit het foutenbestand zullen niet geïmporteerd worden zolang de inhoud niet correct is ingevuld. De importregels die wel aan de voorwaarden voldoen, worden wel geïmporteerd. Simplicate biedt de mogelijkheid om zelfstandig bedrijven of personen te importeren.


Bedrijven

Bij het importeren van bedrijven kunnen verschillende veelvoorkomende foutmeldingen optreden. Deze foutmeldingen hebben betrekking op velden die een specifieke waarde moeten bevatten. Als de waarden in deze velden niet correct zijn ingevuld in Simplicate, kun je de volgende foutmeldingen verwachten:

  • Relation number already exists

  • Email: Invalid email address

  • Unknown account manager

  • Unknown payment terms

  • Relatiesoort: Unknown relation type

  • Accountmanager: Unknown account manager

  • Branche: Unknown branche

  • Bedrijfsgrootte: Unknown organization size

  • Betaalconditie: Unknown payment terms

  • Bezoekadres land: Invalid country

Voor de overige velden geldt dat er sprake is van een vrije invoer. Velden waarbij er sprake is van een vrije invoer, worden niet gecontroleerd op feitelijke correctheid. Controleer daarom altijd goed of de gegevens correct zijn ingevuld.

Een typefout in deze velden zal dus in eerste instantie geen grote negatieve impact leveren, maar kan op een later moment wel zorgen voor aanpassingen. Om dit te voorkomen, adviseren we om alle velden goed te controleren.

Relation number already exists

Het relatienummer is al in gebruik onder CRM-bedrijven. Het relatienummer dient aangepast te worden naar een combinatie die nog niet gebruikt is.

Wordt er gebruik gemaakt van automatische relatienummers via de teller?

Indien op dit moment automatische relatienummering wordt toegepast, bestaat de mogelijkheid dat deze nummerreeks eerder handmatig is gebruikt, toen er andere instellingen werden gehanteerd voor de omgeving.

Voor deze relatie moet een ander relatienummer worden gekozen. Met behulp van de CRM-module voor personen en bedrijven is het mogelijk om te zoeken op relatienummers of door een export te draaien van de CRM-module. Dit biedt inzicht in welke relatienummers al in gebruik zijn en welke mogelijk nog beschikbaar zijn.

Email: Invalid email address

De opbouw van het mailadres is niet correct. Denk hierbij aan het ontbreken of niet correct ingevuld zijn van:

  • .domein (@organisatie.nl)

  • De inhoud van het veld bevat mogelijke spaties

Unknown payment terms

De ingevoerde betaalconditie komt niet letterlijk overeen met de reeds bestaande opties uit Simplicate. Controleer of de betaalconditie onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.

Relatiesoort: Unknown relation type

De ingevoerde relatiesoort komt niet letterlijk overeen met de reeds bestaande opties uit Simplicate. Controleer of de relatiesoort onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.

Accountmanager: Unknown accountmanager

De relatiebeheerder wordt niet herkend. Dit houdt in dat deze persoon niet bestaat op basis van de ingevulde gegevens. Ook kan het inhouden dat de persoon wel bestaat, maar geen actieve gebruiker is. Om relatiebeheerder te zijn, dient de persoon een actieve Simplicate gebruiker te zijn.

Meer informatie over actieve gebruikers? Klik dan hier.

Branche: Unknown branche

De ingevoerde branche komt niet letterlijk overeen met de reeds bestaande opties uit Simplicate. Controleer of de branche onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.

Bedrijfsgrootte: Unknown organization size

De ingevoerde bedrijfsgrootte komt niet letterlijk overeen met de reeds bestaande opties uit Simplicate. Controleer of de categorieën onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.

Betaalconditie: Unknown payment terms

De ingevoerde betaalconditie komt niet letterlijk overeen met de reeds bestaande opties uit Simplicate. Controleer of de betaalconditie onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.

Bezoekadres land: Invalid country

Het ingevoerde land komt niet letterlijk overeen met de reeds bestaande opties uit Simplicate. Controleer of het bezoekadres onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.


Personen

Veel voorkomende foutmeldingen zijn:

  • Relation number already exists

  • Email: Invalid email address

  • Contactpersoon bij: No organization found with name

  • Land: Invalid country

  • Unknown relation type

Relation number already exists

Het relatienummer is al in gebruik onder CRM-personen. Het relatienummer dient aangepast te worden naar een combinatie die nog niet gebruikt is.

Email: Invalid email address

De opbouw van het mailadres is niet correct. Denk hierbij aan het ontbreken of niet correct ingevuld zijn van:

  • .domein

  • De inhoud van het veld bevat mogelijke spaties

Contactpersoon bij: No organization found with name

De organisatie die is ingevuld is niet bekend als een relatie binnen Simplicate. Voeg de organisatie toe of controleer of het veld correct is ingevuld

Land: Invalid country

Het ingevulde land bevat geen geldige opmaak. Controleer of het veld goed is ingevuld en breng aanpassingen aan waar nodig. Hier dient een tweeletterige landcode ingevuld te worden.

Relatiesoort: Unknown relation type

De ingevoerde relatiesoort komt niet overeen met de huidige opties uit Simplicate. Controleer of de relatiesoort onder die naamgeving in Simplicate staat en pas correcties toe waar nodig.

Was dit een antwoord op uw vraag?