In Simplicate is het mogelijk om medewerkers aan cliënten te koppelen. Hiermee ben je in staat om aan te geven wie voor een specifieke cliënt de functie van bijvoorbeeld assistent accountant, salarisadministrateur of belastingadviseur vervult.
Deze gegevens kun je vervolgens in je filters en workflows gebruiken zodat alle (fiscale) werkzaamheden taakgericht, efficiënt en inzichtelijk kunnen worden uitgevoerd.
Activeren functionaliteit
Om gebruik te maken van deze functionaliteit, ga je naar Instellingen > Account > Abonnement en selecteer je onder 'Jouw branche' de branche accountancy & administratie.
Medewerkers toevoegen aan een cliënt
Ga naar CRM en open hier de stamkaart van een cliënt. Op de stamkaart is nu een aantal extra velden beschikbaar. Hier kun je per rol de verantwoordelijke medewerker koppelen aan een cliënt.
Inrichten van een (fiscale) workflow
De toegewezen rollen kunnen in de workflows gebruikt worden. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat een specifieke taak in een workflow altijd door de verantwoordelijke accountant of belastingadviseur wordt afgehandeld.
Op deze wijze kun je taakgericht workflows inrichten en zorg je ervoor dat processen efficiënt en inzichtelijk worden doorlopen.
Om van deze functionaliteit gebruik te maken ga je naar Instellingen > Algemeen > Workflows. Bij het openen van de workflow-editor kun je onder: 'Selecteer medewerker voor deze taak' nu niet alleen medewerkers, maar ook rollen selecteren.