Via Instellingen > Account > Abonnement zie je precies hoe het abonnement is opgebouwd met alle bijbehorende gegevens zoals het gekozen plan, bijbehorende cyclus en het aantal gebruikers. 

Het aantal actieve gebruikers wordt automatisch bijgehouden door Simplicate (dit zijn letterlijk alle medewerkers die beschikken over een actieve login. Geblokkeerde gebruikers zijn dus geen actieve gebruikers). 

De factuur ontvang je op basis van de gebruikers die je vervolgens zelf aangeeft. Dit kan dus afwijken van het aantal actieve gebruikers. 

Extra gebruikers aanmaken

Wanneer je een extra gebruiker aan wilt maken terwijl je abonnement het maximaal aantal gebruikers heeft bereikt, dan zal Simplicate je de vraag stellen of je je licentie uit wilt breiden. Door op 'akkoord' te klikken breid je het abonnement uit met 1 gebruiker.

Een gebruiker verwijderen uit je abonnement

Let op: je abonnement wordt niet automatisch naar beneden aangepast wanneer je een gebruiker blokkeert of verwijdert. Je krijgt middels een pop-up in Simplicate hier een bericht over, waarna je dit zelf naar beneden kunt/moet aanpassen.

Waarom wordt het aantal gebruikers niet automatisch naar beneden bijgesteld als je een gebruiker verwijdert of blokkeert?

Dit wordt niet automatisch bijgesteld, omdat er meerdere redenen kunnen zijn voor het blokkeren of verwijderen van een medewerker. Je kunt bijvoorbeeld een gebruiker verwijderen of blokkeren om daarna een andere gebruiker aan te maken. Een licentie is dus niet 1 op 1 gekoppeld aan een medewerker. 

Heeft u het antwoord gevonden?