Wanneer je kiest voor Simplicate, maak je ook de keuze voor een maand- of jaarabonnement. We zetten de verschillen op een rij.
Jaarabonnement
Het voordeel van een jaarabonnement ten opzichte van een maandabonnement is dat een jaarabonnement 15% voordeliger is dan een maandabonnement. Bij een jaarabonnement bepaal je aan het begin van het abonnement het minimum aantal gebruikers voor dat jaar. Wanneer blijkt dat je meer gebruikers nodig hebt, kun je dit upgraden en ontvang je daarvoor een verschilfactuur.
Een jaarabonnement is vooral geschikt voor bedrijven met een relatief vaste of juist groeiende bezetting.
Maandabonnement
Een maandabonnement biedt meer flexibiliteit in gebruikers ten opzichte van een jaarabonnement. Iedere maand wordt het aantal actieve gebruikers in rekening gebracht.
Up- en downgraden van gebruikers
Welke gevolgen heeft het up- en downgraden van de extra gebruikers voor de facturatie en voor je abonnement?
Het upgraden van je abonnement kan altijd.
Het downgraden van het abonnement kan iedere cyclus.
Bij een maandabonnement kan je dus iedere maand je licentie verlagen en bij een jaarabonnement kan dit één keer per jaar. Uiteraard is het wel mogelijk om tijdens de looptijd van je abonnement gebruikers toe te voegen.
Wijzigen van aantal gebruikers bij een maandabonnement:
Wanneer je bij een maandabonnement gebruikers gaat up- of downgraden, is de stand van het aantal users bij het moment van prolongatie / verlenging bepalend voor de factuur. Je betaalt iedere maand dus voor het aantal actieve gebruikers in de omgeving.
Het kan echter zo zijn dat je tijdens de abonnementscyclus toch een extra gebruiker toevoegt bovenop je abonnement. Hiervoor ontvang je dan een verschil factuur, welke naar rato wordt berekend. Is het totaalbedrag kleiner dan 15 euro, dan wordt dit niet in rekening gebracht.
Daarnaast kan het zo zijn dat je tijdens de looptijd van cyclus gebruikers uit dienst meldt. Door het afmelden van gebruikers komen er plaatsen vrij, welke opnieuw opgevuld kunnen worden tijdens de cyclus. Je hebt hier immers al voor betaald met de maandelijkse factuur.
Kortom, bij een maandabonnement heb je niet die 15% korting die je wel bij een jaarabonnement krijgt, maar wordt elke maand naar de huidige stand van het aantal actieve gebruikers gekeken, waar je maandelijkse licentiefactuur op gebaseerd is.
Wijzigen aantal gebruikers bij een jaarabonnement:
Wanneer je tijdens je jaarabonnement gebruikers gaat upgraden, dan ontvang je daar een verschilfactuur voor. Deze verschilfactuur loopt van het moment dat je de extra gebruiker(s) toevoegt t/m de prolongatiedatum.
Op het moment dat er een medewerker uit dienst gaat, komt er als het ware weer een plekje vrij. Deze plek is immers al betaald aan het begin van het jaarabonnement en dus vrij om weer opgevuld te worden gedurende het jaar door bijvoorbeeld een nieuwe medewerker.
Je kan gedurende het jaarabonnement stoelen vrijmaken en weer opvullen. Wanneer een gebruiker wordt toegevoegd binnen Simplicate en er is geen 'beschikbare stoel' vrij, dan zul je voor deze nieuwe medewerker licentiekosten moeten betalen en ontvang je daarvoor een verschil factuur.
Kortom, bij een jaarabonnement heb je aan het begin van je abonnement de gelegenheid om te bepalen met hoeveel gebruikers je gaat werken en daar krijg je dan ook de 15% korting voor. Upgraden kan altijd, maar is dat boven het aantal gebruikers wat reeds in rekening is gebracht, dan ontvang je een verschil factuur voor de extra gebruiker.
Bij een jaarabonnement ontvang je dus geen creditfactuur op het moment dat je gebruikers gaat blokkeren. Het verlagen van je abonnement is bij een jaarlicentie één keer per jaar mogelijk.
Samenvatting
Al het bovenstaande is in onderstaande tabel nog kort samengevat:
Meer info over wijzigingen in je abonnement, zoals het wijzigen van je Plan of de abonnementscyclus vind je in onderstaand artikel: