Waarom zijn er nieuwe abonnementen?
Er zijn nieuwe abonnementen, op zowel inhoud als prijs, samengesteld om met jouw bedrijfsambities mee te groeien. De nieuwe abonnementen groeien mee met de volwassenheid van je organisatie en bevatten nog meer waardevolle functionaliteiten om jouw bedrijf succesvol te laten zijn. Er zijn daarnaast verschillende ‘add-ons’ toe te voegen aan je abonnement en bij Rise en Optimize wordt er ook 1-op-1 advies aangeboden. De nieuwe abonnementen stellen je in staat om zelf te kiezen wat relevant is voor jouw bedrijfsbehoeften.
Voorbeeld: Maak je geen gebruik van de capaciteitsplanning, dan hoef je deze add-on niet af te nemen.
Kan ik mijn huidige abonnement omzetten naar een nieuw abonnement?
Ja, dat kan. Op 22 oktober 2025 hebben we per e-mail gecommuniceerd welk abonnement we jouw adviseren en hier staat ook beschreven dat je tot je eerstvolgende prolongatiedatum in 2026 kosteloos kunt overstappen naar het geadviseerde abonnement. Je kunt ons dit laten weten via [email protected].
Hoe is de prijs van de nieuwe abonnementen opgebouwd?
De abonnementsprijs is opgebouwd uit het volgende:
Een tarief voor de basislicentie (oftewel: het gebruik van de software/het platform);
Een tarief voor de gebruiker (minimale afname is vijf gebruikers).
Het tarief voor de basislicentie bevat dus niet langer standaard, minimum vijf gebruikers, al is de minimale afname vijf gebruikers. Naast de basislicentie en het aantal gebruikers, kunnen er ‘add-ons’ gekozen worden, die passen bij jouw behoeften. De keuze voor de betaalcyclus (betalen per maand of per jaar) kan ook invloed hebben op de prijs; dit is onveranderd gebleven. Zie de tarievenpagina op de website om het abonnement samen te stellen dat het beste past bij jouw bedrijfsbehoeften, met bijbehorende prijzen.
Voor Accountants- en Administratiekantoren geldt een ander tarief voor de basislicentie i.v.m. branche-specifieke functies* en koppelingen en/of add-ons.
*Vooraf ingestelde velden.
Is er een 1-op-1 vergelijk te maken tussen de vorige abonnementen en de nieuwe abonnementen?
Niet direct. We hebben er juist voor gekozen om de nieuwe inhoud zo veel mogelijk te laten aansluiten bij jouw specifieke behoeften, zonder de abonnementen volledig modulair te maken.
Voorbeeld: Maak je wel gebruik van de Inzichten-module, maar niet van de capaciteitsplanning, dan kun je voor Rise kiezen, zonder de capaciteitsplanning (add-on). De huidige/nieuwe abonnementen die het dichtst bij elkaar liggen zijn: Professional en Organize, en Ultimate Efficiency en Rise (eventueel met de Capaciteitsplanning add-on). Bij de nieuwe abonnementen Rise en Optimize krijg je daarnaast ook meer dienstverlening, zoals bijvoorbeeld een online 1-op-1 advies.
Kan ik met een Professional-abonnement nu nog migreren naar een Ultimate Efficiency-abonnement?
Ja, dit kan. Je kunt tot 1 januari 2026 overstappen naar UE. Houd er wel rekening mee dat bepaalde functionaliteiten alleen beschikbaar zullen zijn in de nieuwe abonnementen. Per prolongatiedatum in 2026 zullen we alle klanten overzetten op Organize, Rise of Optimize, afhankelijk van je huidige licentie - dus migreren naar een ‘oud’ abonnement is niet efficiënt. Als je twijfelt waar je goed aan doet, neem dan even contact op met Support: [email protected].
Hoe vaak mogen prijswijzigingen worden doorgevoerd?
Dit mag 1x per kalenderjaar, zie hiervoor prijs- en pakketwijzigingen in de Algemene Voorwaarden van Simplicate.