Naast het standaard uploaden van een logo (dit doe je via Instellingen > Algemeen > Bedrijfsprofiel > Tab Huisstijl), kun je de opmaak van de facturen verder personaliseren en voorzien van je eigen huisstijl aan de hand van briefpapier. Hieronder lichten we toe hoe je jouw briefpapier kunt instellen.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Briefpapier. Je kunt hier één of meerdere soorten briefpapier uploaden die je (later in dit proces van instellen) koppelt aan een sjabloon in combinatie met een bedrijfsprofiel (waarover later meer).
Sleep het bestand of klik om het bestand toe te voegen. Let op: alleen een *.jpeg formaat wordt geaccepteerd. Het bestand moet daarnaast minimaal voldoen aan de volgende voorwaarden:
Formaat afbeelding: 1240 x 1754 pixels
DPI afbeelding: 150 pixels/inch
De verhouding tussen hoogte en breedte moet zijn: 1.4142 (dit is gebaseerd op A4 formaat). De berekening is dan als volgt: 1240 * 1,4142 = 1753,8 (afgerond 1754)
Na het toevoegen van het juiste bestand, stel je vervolgens de marges in.
Let op: de marges hebben betrekking op de teksten en prijstabellen in de facturen. Op het moment dat de voettekst door de prijstabel loopt, is dit op te lossen door zelf de marges aan te passen. Hierbij is het verstandig om zowel de marges van het briefpapier als de marges van de voettekst aan te passen. Dit laatste kun je doen bij Instellingen > facturen > factuursjabloon > Tab Voettekst.
Wil je het logo of andere zaken op het briefpapier verplaatsen, dan dien je zelf het briefpapier aan te passen en opnieuw te uploaden.
Je kunt ook een vervolgblad instellen met daarin 3 opties:
Gelijk aan eerste blad (het briefpapier dat je hebt toegevoegd wordt nu op alle pagina's automatisch toegepast)
Leeg (wit). Het briefpapier dat je hebt toegevoegd, wordt nu alleen op de eerste pagina getoond. Alle volgende pagina's zijn vervolgens niet voorzien van een layout, maar zijn gewoon wit.
Afwijkend. Je hebt nu de optie om nog een bestand te uploaden en toe te passen op alle volgende pagina's.
Heb je alles goed ingesteld? Klik dan op de knop 'voorbeeld' (rechtsboven) om te kijken hoe het eruit ziet. Let op: dit voorbeeld is voorzien van "lorum ipsum" tekst, om de afstanden goed te tonen.
Per sjabloon en per bedrijfsprofiel eigen briefpapier
Als laatste stap dien je het briefpapier te koppelen aan een factuursjabloon.
Ga naar Instellingen > Facturen > Factuursjablonen > Klik vervolgens een sjabloon aan.
Ga nu naar het tabblad 'Briefpapier'. Je kunt hier vervolgens per bedrijfsprofiel het juiste briefpapier selecteren.