Payt neemt vervolgens het debiteurenbeheer over en start indien nodig een (pre) incassotraject.

In Payt stel je simpelweg eenmalig in na hoeveel weken je geautomatiseerde herinneringen wilt versturen. Door de koppeling met je bank wordt automatisch gecontroleerd of de betaling is voldaan binnen de aangegeven betaaltermijn. En is dat niet het geval, dan verstuurt Payt dus de door jou ingestelde herinneringen.

Jouw voordeel?

Nadat jouw klant zijn factuur vanuit Simplicate heeft ontvangen, zorgt Payt automatisch (en namens jou) voor een strakke opvolging, waardoor je in de meeste gevallen al binnen enkele dagen over je geld beschikt. Simplicate houdt de betaalstatus bij en Payt doet het verdere werk! Bovendien mag je de bij jouw klant in rekening gebrachte incassokosten zelf houden. Er wordt je dus veel werk automatisch uit handen genomen. En: je communiceert heel eenvoudig met klanten over (openstaande) facturen via een online dossier waar zowel jij als de klant op in kan loggen en kunt reageren. Wel zo prettig!

De koppeling met Payt activeren

Wanneer je beschikt over een account bij Payt, dan kun je eenvoudig alle facturen automatisch doorsturen. Je kunt per bedrijfsprofiel een ander Payt adres instellen. Je zet in Simplicate via Instellingen > Algemeen > Bedrijfsprofiel > Klik op het juiste bedrijfsprofiel > Facturen het vinkje aan bij 'Verstuur alle facturen BCC naar Payt'. Vul hier het e-mailadres in van jouw Payt account en het werk zit erop!

Heeft u het antwoord gevonden?