Nextens is fiscale online software voor het opstellen van aangiftes. Deze wordt door veel Accountantskantoren gebruikt. 

De integratie met Simplicate

Door Simplicate met Nextens te integreren, worden realtime CRM-gegevens doorgestuurd van Simplicate naar Nextens. Na het aanmaken van klantgegevens in de CRM module van Simplicate worden deze realtime aangemaakt of aangevuld in Nextens. Hierdoor heeft de accountant in Nextens actuele klantgegevens paraat om vanuit daar aangiftes voor zijn cliënten te doen.

Hoe stel je de integratie in?

In Simplicate dien je allereerst via Instellingen > Abonnement de branche ‘Accountancy’ te selecteren:

Zodra je dit hebt gedaan ga je naar Instellingen > Integraties. Nextens staat hier nu bij. Klik op Nextens:

Klik op de groene knop ‘Start koppeling tussen Simplicate en Nextens’. Om de koppeling te realiseren heb je een Nextens token nodig. Dit token vind je in je Nextens omgeving via Instellingen > Koppelingen > Simplicate. Kopieer de token en plak deze in het betreffende veld in Simplicate. Klik daarna op opslaan.
De koppeling is direct actief.

Synchroniseer met Nextens

Alle bedrijven en personen met het vinkje ‘Synchroniseer met Nextens’ worden genomen in de synchronisatie.

Onderstaande gegevens worden in de koppeling meegenomen. Ook als je velden wijzigt (en daarna opslaat), worden de gegevens realtime gesynchroniseerd.
De gegevens in Simplicate zijn leidend en overschrijven gegevens in Nextens. 

Velden die gesynchroniseerd worden zijn (dikgedrukte velden zijn vereist om koppeling te laten werken):

Persoon

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Tussenvoegsel
  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Email
  • Plaats
  • Land
  • Postcode
  • Straatnaam
  • Huisnummer
  • Huisnummer toevoeging
  • BSN

Bedrijf

  • Naam onderneming
  • Bezoekadres
  • Straatnaam
  • Huisnummer
  • Plaats
  • Land
  • Postcode
  • Postadres
  • Straatnaam
  • Huisnummer
  • Huisnummertoevoeging
  • Plaats
  • Land
  • Postcode
  • Telefoon
  • E-mail
  • KvK-nummer
  • IBAN-nummer
  • RSIN
  • BTW-nummer

Let op: 

  • Contactpersonen bestaan niet in Nextens. De met de gegevens die je dus bij de contactpersoon in Simplicate noteert, gebeurt niets.
  • Het bezoekadres wordt ook als postadres doorgestuurd naar Nextens wanneer op de kaart van het Bedrijf het vinkje ontbreekt in het veld 'Afwijkend postadres'. Immers, geen afwijkend postadres betekent dat het postadres gelijk is aan het bezoekadres.
  • Als bij bedrijven in Simplicate het fiscale nummer al voorkomt in Nextens, dan wordt de relatie gelinked.  Daarmee wordt de informatie in Nextens overschreven met de data vanuit Simplicate.
  • In het geval dat het fiscale nummer niet is ingevuld in Simplicate, of niet kan worden gevonden in Nextens, wordt er een match gemaakt op basis van de bedrijfsnaam. (Dit is de exacte naam dus Simplicate is bijvoorbeeld iets anders dan Simplicate B.V. )
  •  Als er geen match kan worden gevonden. Dan wordt er een nieuwe client aangemaakt in Nextens.
  • Indien een synchronisatie om wat voor reden dan ook niet lukt, dan wordt er een bericht op de tijdlijn geplaatst met uitleg waarom het niet is gelukt. Ook wordt er een e-mail verstuurd met de reden waardoor het fout ging, naar de ingelogde user die de synchronisatie probeert te doen (de persoon die op opslaan klikt). Daarnaast wordt het vinkje bij bijv. “Synchroniseer met Nextens” uitgezet. De foutmeldingen die je te zien krijgt, komen uit Nextens.
  • Op alle belastingnummers zit een validatie die aangeeft of het nummer qua format correct is ingevoerd. Zo niet, dan kun je ook niet opslaan.
Heeft u het antwoord gevonden?