Standaard beschikt Simplicate over de volgende betaalcondities:

Je kunt de betaalcondities eenvoudig zelf aanpassen (Via Instellingen > Facturen > betaalcondities) door erop te klikken. Maak je gebruik van meerdere betaalcondities, dan kun je een betaalconditie toevoegen via de 'Nieuw' knop, rechtsboven.

Bij 'Voorkeur betaalconditie' selecteer je de betaalconditie die het meest gebruikt wordt. Deze betaalconditie wordt dan standaard toegepast wanneer je een CRM-relatie aanmaakt.

Let op: het goed toepassen van de betaalconditie is erg belangrijk. Maak je gebruik van een boekhoudkoppeling, dan wordt deze betaalconditie namelijk meegestuurd.

CRM - Voorkeurinstellingen voor de facturatie

Nu de instellingen goed staan, kun je per CRM relatie de betaalconditie instellen. Ga naar CRM > Klik op het bedrijf of de persoon > Facturatie > Voorkeurinstellingen voor de facturatie. 

Bij betaalconditie selecteer je de afgesproken betaalconditie. Voor elke factuur die je naar deze relatie stuurt, wordt dus automatisch deze betaalconditie aangehouden. Let op: per project en per factuur zou je hier nog van af kunnen wijken. 

Heeft u het antwoord gevonden?