Standaard beschikt Simplicate over de volgende betaalcondities:

Je kunt de betaalcondities eenvoudig zelf aanpassen (Via Instellingen > Facturen > betaalcondities) door erop te klikken. Heb je meer/andere betaalcondities nodig dan kun je die makkelijk toevoegen via de '+Nieuw' knop, rechtsboven.

Bij 'Voorkeur betaalconditie' selecteer je de betaalconditie die het meest gebruikt wordt. Deze betaalconditie wordt dan standaard toegepast wanneer je een nieuwe CRM-relatie aanmaakt.

Let op: het goed toepassen van de betaalconditie is erg belangrijk. Maak je gebruik van een boekhoudkoppeling dan wordt deze betaalconditie ook meegestuurd.

CRM - Voorkeurinstellingen voor de facturatie

Nu de instellingen goed staan, kun je per CRM-relatie de betaalconditie instellen. Ga naar CRM > Klik op het bedrijf of de persoon > Facturatie > Voorkeurinstellingen voor de facturatie. 

Bij betaalconditie selecteer je de afgesproken betaalconditie. Voor elke factuur die je naar deze relatie stuurt, wordt dus automatisch deze betaalconditie aangehouden.

Let op: per project en per factuur zou je hier nog van af kunnen wijken. 

Was dit een antwoord op uw vraag?