Standaard beschikt Simplicate over de volgende betaalcondities:
Je kunt de betaalcondities eenvoudig zelf aanpassen (Via Instellingen > Facturen > betaalcondities) door erop te klikken. Heb je meer/andere betaalcondities nodig dan kun je die makkelijk toevoegen via de '+Nieuw' knop, rechtsboven.
Bij 'Voorkeur betaalconditie' selecteer je de betaalconditie die het meest gebruikt wordt. Deze betaalconditie wordt dan standaard toegepast wanneer je een nieuwe CRM-relatie aanmaakt.
Let op: het goed toepassen van de betaalconditie is erg belangrijk. Maak je gebruik van een boekhoudkoppeling dan wordt deze betaalconditie ook meegestuurd.
CRM - Voorkeurinstellingen voor de facturatie
Nu de instellingen goed staan, kun je per CRM-relatie de betaalconditie instellen. Ga naar CRM > Klik op het bedrijf of de persoon > Facturatie > Voorkeurinstellingen voor de facturatie.
Bij betaalconditie selecteer je de afgesproken betaalconditie. Voor elke factuur die je naar deze relatie stuurt, wordt dus automatisch deze betaalconditie aangehouden.
Let op: per project en per factuur zou je hier nog van af kunnen wijken.