Wanneer je een factuur opstelt voor deze relatie, dan worden de ingestelde voorkeuren automatisch overgenomen op de factuur. Voordat je de factuur daadwerkelijk verstuurt kun je hier indien nodig nog van afwijken.

Je kunt de facturatiegegevens instellen via het CRM. Je navigeert naar de betreffende relatie en klikt op het tabblad 'Facturatie':

  • Factuur t.a.v. - hier kun je aangegeven ter attentie van wie of welke afdeling de facturen altijd verstuurd moet worden.

  • Factuurverstrekking - geef hier aan of de factuur moet worden afgedrukt (om per post te kunnen versturen) of per e-mail moet worden verstuurd.

Wanneer je hebt gekozen voor verzending per e-mail, kun je hier aangeven of de factuur verstuurd moet worden naar: Contactpersoon bedrijf, Contactpersoon project (indien gevuld), Vrije keuze e-mailadres.

  • CC ontvangers factuur - wanneer de factuur altijd naar een tweede e-mailadres moet worden verstuurd, dan kun je hier één of meerdere e-mailadres (gescheiden door een komma) invullen.

  • UBL factuur versturen - Vanuit Simplicate kun je ook de factureren in UBL formaat sturen. Klik op de link onder dit artikel voor meer informatie over UBL facturen.

  • Betaalconditie - hier geef je voor de klant de betaalconditie aan. Dit zijn óf de termijnen op rekening óf incasso. Wanneer er afwijkende betaalcondities gelden voor een klant, bijvoorbeeld wanneer alleen abonnementen worden geïncasseerd en andere dienstverlening niet, is dit op projectniveau nog aan te passen.

  • Standaard btw-code - hier vul je een standaard btw-code in op een CRM-relatie. Door deze instelling worden diensten in een salestraject en/of project automatisch aangemaakt met deze geselecteerde btw-code. Dit overschrijft de instelling van de standaarddienst en de btw-code die daar is geselecteerd.

  • BTW nummer - voor leveringen buiten de EU of bij het verleggen van BTW kan er bij ‘BTW nummer’ het BTW nummer van de debiteur worden ingevuld. Deze zal dan standaard op de verkoopfactuur worden afgedrukt.

  • IBAN nummer - wanneer er sprake is van een automatisch incasso vul dan hier het IBAN nummer van de relatie in. Wanneer je Simplicate hebt gekoppeld aan een boekhoudprogramma dan zal dit boekhoudprogramma dit nummer gebruiken voor de automatische incasso.

  • BIC code - wanneer er sprake is van een automatisch incasso vul dan hier de BIC code van de relatie in.

  • Factuursjabloon - kies hier het sjabloon dat je wilt gebruiken. Voor meer informatie, zie het artikel over factuursjablonen.

Zie ook:

Heb je het antwoord gevonden?