Naar de hoofdinhoud
Notificaties

Stel notificaties in voor dreigende budgetoverschrijding, verjaardagen van medewerkers of voor geaccepteerde salestrajecten.

Jorrit Vermeulen avatar
Geschreven door Jorrit Vermeulen
Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Activeren van notificaties

Voordat je notificaties kunt gebruiken, is het belangrijk om in te stellen welke je wilt activeren en wie de notificatie ontvangen moet.

Dit kun je instellen door te gaan naar Instellingen > Account > Notificaties.

Verschillende notificatie types

Per type notificatie geven we aan wat je er als gebruiker mee kunt en wie hiervoor een notificatie krijgt indien er een wijziging of signalering plaatsvindt.

Ontvangers kunnen ingesteld op specifieke medewerkers, rechtengroep en/of rol.

CRM 

  • Een relatiebeheerder is gewijzigd
    Indien een medewerker een nieuwe klant op zijn/haar naam krijgt, dan ontvangt de medewerker hiervan een notificatie indien ingesteld is dat ook de Relatiebeheerder een notificatie moet ontvangen.

    Hierbij is wel belangrijk om te vermelden dat alleen degene die de nieuwe relatiebeheerder wordt de notificatie ontvangt. Indien de wijziging door de relatiebeheerder zelf wordt gedaan zal er geen notificatie worden gestuurd. Immers de medewerker weet zelf dat hij/zij zichzelf aan de relatie heeft gekoppeld.

    Notificatiemoment:
    Zodra de wijziging opgeslagen is, zal de betreffende relatiebeheerder hier een notificatie van krijgen.

  • Een persoon is over 5 dagen jarig
    Indien bij een (contact)persoon een geboortedatum is gevuld, dan is het mogelijk om hiervan een notificatie te ontvangen.

    Notificatiemoment:
    Er wordt door Simplicate gekeken naar vandaag tot en met 5 dagen in de toekomst om de notificatie te triggeren. Elke ochtend controleert Simplicate of er iemand over 5 dagen jarig is.

  • Een persoon is vandaag jarig
    Indien bij een (contact)persoon een geboortedatum is ingevuld, is het mogelijk om een notificatie te ontvangen op de dag dat deze persoon jarig is.

HRM

  • Een medewerker is over 5 dagen jarig
    Bij deze notificatie is het mogelijk dat bijvoorbeeld de leidinggevende van de medewerker door Simplicate wordt herinnerd dat een medewerker jarig is.

    Notificatiemoment:
    Er wordt door Simplicate gekeken naar vandaag tot en met 5 dagen in de toekomst om de notificatie te triggeren. Elke ochtend controleert Simplicate of er iemand over 5 dagen jarig is.

  • Een contract vervalt over 45 dagen
    Handig voor de leidinggevende die het contract met de medewerker moet bespreken. Simplicate stuurt automatisch 45 dagen voordat het einde van het contract een notificatie.

    Notificatiemoment:
    De notificatie komt naar voren tot en met 45 dagen tot het einde van het contract. Simplicate controleert hier iedere ochtend op.

  • Een medewerker is vandaag jarig
    Indien bij een medewerker een geboortedatum is ingevuld, is het mogelijk om een notificatie te ontvangen op de dag dat deze persoon jarig is.

  • Een medewerker viert een werkjubileum (jaarlijks)
    Deze notificatie wordt getoond als een medewerker weer een jaar langer bij het bedrijf werkt en zal worden getoond op de dag waarop het contract (in HRM > medewerker > contract) is ingegaan.

Sales

  • Een slagingspercentage is gewijzigd
    Als deze geactiveerd is dan ontvangt de verantwoordelijke van het salestraject een notificatie zodra een collega het slagingspercentage aanpast. De verantwoordelijke kan dan inspelen op deze wijziging door bijvoorbeeld contact op te nemen met de klant en een offerte uit te brengen.

    Notificatiemoment:
    Simplicate zal om de 4 uur deze notificatie bijwerken.

  • Een deal is geaccepteerd
    Zonder naar het geaccepteerde sales overzicht te gaan, weet een verantwoordelijke dat er een deal geaccepteerd is door een collega.

    Notificatiemoment:
    Simplicate zal om de 4 uur deze notificatie bijwerken.

  • Een deal is afgewezen
    Helaas komt het ook voor dat deals worden afgewezen. Door een notificatie te krijgen, kan de verantwoordelijke hier sneller op inspelen.

    Notificatiemoment:
    Simplicate zal om de 4 uur deze notificatie bijwerken.

  • Een offerte is online goedgekeurd
    Wanneer een offerte online is goedgekeurd zal de verantwoordelijke collega hiervan op de hoogte gesteld worden.

    Notificatiemoment:
    Simplicate zal om de 4 uur deze notificatie bijwerken.

Projecten

  • Een dienst binnen een project heeft het urenbudget voor 75% verbruikt
    Krijg als projectleider een notificatie wanneer een budgetoverschrijding dreigt. Er wordt hierbij gekeken naar de urenbesteding versus urenbudget (=> 75%).

  • Een dienst binnen een project heeft 75% van het beschikbare budget verbruikt

    Krijg als projectleider een notificatie wanneer een budgetoverschrijding dreigt. Er wordt hierbij gekeken naar de waarde van de uren en de dienst. Handig als je medewerkers of urensoorten met verschillende tarieven hanteert

    Belangrijk: deze notificatie geldt alleen voor vaste prijs en nacalculatie diensten.

    Notificatiemoment:
    Simplicate zal om de 4 uur deze notificatie bijwerken, dus deze zal niet direct zichtbaar zijn zoals bij het wijzigen van een relatiebeheerder op CRM.

Uren

  • Medewerker heeft nog geen uren geregistreerd in de afgelopen weekstaat
    De medewerker ontvangt deze notificatie wanneer hij / zij in de afgelopen week geen uren heeft geregistreerd.

    Notificatiemoment:
    De maandag(ochtend) na de week wanneer er geen uren zijn geregistreerd door de medewerker.

  • Medewerker heeft de afgelopen weekstaat nog niet ingediend
    De medewerker ontvangt deze notificatie wanneer hij / zij in de afgelopen week geen uren heeft ingediend.

    Notificatiemoment:
    De maandag(ochtend) na de week wanneer er geen uren zijn geregistreerd door de medewerker.

Belangrijk: bij deze notificatie is standaard de betreffende medewerkers gekoppeld. Je kunt geen onderscheid maken welke medewerker dit wel of juist niet ontvangt. Wanneer je deze notificatie activeert, geldt dit voor alle medewerkers.

Facturen

  • Het verwerken van een factuur naar de boekhouding is mislukt Bij deze notificatie is het mogelijk dat iemand die verantwoordelijk is voor de

    facturatie een notificatie krijgt dat de factuur niet succesvol is verwerkt naar de boekhouding.

  • Het verzenden van een factuur via Peppol is mislukt

    Hiermee is het mogelijk dat iemand die verantwoordelijk is voor de facturatie een notificatie krijgt dat een factuur niet verzonden kon worden via Peppol.

  • Het verzenden van een factuur via een email is mislukt

    Bij deze notificatie wordt de verantwoordelijke voor de facturatie op de hoogte gebracht dat een factuur niet via de mail kon worden verstuurd. Bijvoorbeeld als de bijlage(n) het limiet van 10mb overschrijden. Voor deze notificatie bestaat een nieuwe rol, namelijk "Verstuurder".

  • Het versturen van de factuur per e-mail is niet gelukt omdat het samenvoegen van de pdf-bestanden niet mogelijk was

    Bij deze notificatie wordt de verantwoordelijke voor de facturatie (bijvoorbeeld de verstuurder) op de hoogte gebracht dat de bijlagen van de factuur niet samengevoegd konden worden.

Instellingen

  • Problemen bij het versturen van offerte of factuur.

    Bij deze notificatie wordt de verantwoordelijke op de hoogte gebracht dat een factuur of offerte niet is aangekomen bij de klant door een zogenaamde soft-bounce. Een soft bounce in e-mails treedt op wanneer de e-mailserver van de ontvanger het bericht tijdelijk weigert vanwege problemen zoals een volle inbox of een tijdelijk serverprobleem. Meestal is dit op te lossen door de email opnieuw te versturen onder Instellingen > Uitgaande mail.

Ook als het gaat om een niet bestaand of verkeerd gespeld e-mailadres kun je deze melding krijgen. Check dus ook of dit adres klopt.

Hieronder is een voorbeeld te zien van een soft bounce melding:


Indien een medewerker een notificatie heeft ontvangen, dan kan hij/zij rechtsboven zien welke notificaties er aanwezig zijn en hierop doorklikken om de onderliggende informatie te raadplegen:

Indien een notificatie reeds gelezen is, zal deze nog wel in het overzicht staan, maar zal deze grijs weergegeven worden.

Notificatie per e-mail

Een medewerker kan zelf bepalen of hij de notificaties ook per e-mail wil ontvangen. Dit kan via je persoonlijke profiel (rechtsboven > Mijn profiel) de optie "Notificaties per e-mail" te activeren. Dit geldt vervolgens voor alle notificaties.

Was dit een antwoord op uw vraag?