Alle collecties
Veelgestelde vragen
Licentie bij Simplicate opzeggen
Licentie bij Simplicate opzeggen

Wanneer je de keuze hebt gemaakt om de licentie bij Simplicate op te zeggen, volg dan deze stappen om je contract te beëindigen.

Inge Terpstra avatar
Geschreven door Inge Terpstra
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Licenties

Bij Simplicate heb je keuze uit twee type licenties: een maandlicentie of een jaarlicentie. Hieronder wordt het proces voor beide licenties toegelicht.

Maandlicentie:

Bij het opzeggen van een maandlicentie hoort een maand opzegtermijn. Dit houdt in dat de accounteigenaar minimaal een maand voor de prolongatiedatum van het abonnement een mail stuurt naar de Customer Success Manager. De prolongatiedatum kun je in de omgeving vinden bij Instellingen > Account > Abonnement. Om het proces soepel af te handelen, ontvangen wij graag deze gegevens bij het opzeggen:

  • naam van de organisatie;

  • per wanneer je wil opzeggen;

  • de reden van opzegging.

Op het moment dat de mail binnen is gekomen bij de Customer Success Manager wordt er (binnen een X aantal dagen) contact met je opgenomen. Wanneer je één maand van tevoren hebt opgezegd, heb je nog 30 dagen de tijd om de data uit de omgeving te halen. Daarna wordt de omgeving geblokkeerd.

Simplicate stelt standaard exportmogelijkheden binnen de software beschikbaar om data te kunnen exporteren bij beëindiging.

Voorbeeld: je neemt een maandabonnement af bij Simplicate dat is gestart op 1 januari 2020 en je wil deze opzeggen per 1 augustus 2021. Dan is het belangrijk dat je voor 1 juli 2021 hebt aangegeven dat je het abonnement wil opzeggen.

Jaarlicentie:

Bij het opzeggen van een jaarlicentie hoort een maand opzegtermijn. Dit houdt in dat de accounteigenaar minimaal een maand voor de prolongatiedatum van het abonnement een mail stuurt naar de Customer Success Manager. Om het proces soepel te kunnen afhandelen ontvangen wij graag deze gegevens:

  • naam van de organisatie;

  • per wanneer je wilt opzeggen;

  • de reden van opzegging.

Op het moment dat de mail binnen is gekomen bij de Customer Success Manager wordt er (binnen een X aantal dagen) contact met je opgenomen. Wanneer je één maand van tevoren hebt opgezegd, heb je nog 30 dagen de tijd om de data uit de omgeving te halen. Daarna wordt de omgeving geblokkeerd.

Simplicate stelt standaard export mogelijkheden binnen de software beschikbaar om data te kunnen exporteren bij beëindiging.

Voorbeeld: je neemt een jaarabonnement af bij Simplicate dat is gestart op 1 januari 2020 en je wil dit abonnement opzeggen per 1 januari 2021. Dan is het belangrijk dat je voor 1 december 2020 hebt aangegeven dat je het abonnement wil opzeggen.

Inkijklicentie:

Wanneer je besluit te stoppen met Simplicate, behoud je geen toegang meer tot je account en heb je geen inzage meer in de gegevens. Wil je toch graag toegang behouden tot je data, kies dan voor een inkijklicentie.

Met een inkijklicentie houdt 1 gebruiker toegang tot de Simplicate omgeving en kunnen bijvoorbeeld facturen nog bekeken worden. Daarnaast geeft de inkijklicentie ook toegang tot de standaard exportmogelijkheden.

Kosten voor de deze inkijklicentie zijn €60 per maand, het is altijd een maandelijks abonnement. Mocht je deze keuze overwegen, neem dan contact op met je Customer Success Manager.

De inkijklicentie is 1 jaar geldig en wordt na 1 jaar automatisch stopgezet, waarbij de omgeving geblokkeerd wordt. Eerdere opzegging van de inkijklicentie is mogelijk met een maand opzegtermijn.

Voor vragen omtrent het opzeggen van de licentie bij Simplicate, mag je altijd contact opnemen met jouw eigen Customer Success Manager.

Was dit een antwoord op uw vraag?