In dit artikel leggen we je uit hoe je collectief nieuwe roosters aan kan maken. Dit artikel bouwt voort op kennis uit het artikel over roosters. We raden je aan dat artikel eerst te lezen.

  • Onder Medewerkers in dienst selecteer je de medewerkers voor wie je een nieuw rooster aan wil maken door de checkboxes voor hun naam te selecteren. Indien je alle medewerkers wilt selecteren klik op je de bovenste checkbox.

  • Klik op Acties > 'Roosters aanmaken'.

  • Selecteer de startdatum voor de nieuw aan te maken roosters en klik op 'Volgende'. (De huidige roosters worden automatisch één dag voor de startdatum van de nieuwe roosters beëindigd.)

  • Onder 'Foutmelding' zie je eventueel de namen van de medewerkers voor wie geen nieuw rooster aangemaakt zal worden (zie voorbeeld hieronder). Die melding wordt getoond, omdat ze op de ingevulde startdatum niet over een actief rooster beschikken. Als je voor hen een rooster aan wil maken dien je dat handmatig te doen.

  • Daaronder zie je de medewerkers voor wie je wel een nieuw rooster aan kunt maken. Ook wordt hun huidige kostprijs en verkooptarief aangegeven als die in hun huidige rooster zijn ingevuld. Vul hier de nieuwe kostprijs en verkooptarief in.

  • Als je gebruik maakt van Ultimate Efficiency kun je hier ook een productiviteitstarget invullen per medewerker. Deze targets vind je terug in rapportages in de BI-module.

  • Klik op de groene button Roosters aanmaken.

  • Je krijgt de melding "Weet je zeker dat je [X aantal] roosters wil aanmaken?" Klik op 'Ja'.

Je kunt nu op de pagina van de medewerker onder het tabje Rooster zien dat het nieuwe rooster is aangemaakt.

Let op: Het aantal uren per week dat de medewerker werkt en de begin- en eindtijd per dag worden automatisch overgenomen uit hun huidige rooster.

Heb je het antwoord gevonden?