Alle collecties
Veelgestelde vragen
Waar moet je om denken bij een naamswijziging van je organisatie?
Waar moet je om denken bij een naamswijziging van je organisatie?

Aan de hand van dit artikel weet je precies waar je om moet denken wanneer er een naamswijziging plaatsvindt.

Kevin Veentjer avatar
Geschreven door Kevin Veentjer
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Voert jouw organisatie een naamswijziging door? Dan kan je aan de hand van dit artikel de juiste acties doorvoeren. Het aanpassen van de bedrijfsnaam heeft directe gevolgen voor alle plaatsen waar deze naam zichtbaar is. Reeds verstuurde offertes en facturen zullen niet worden aangepast. Indien je besluit om facturen of offertes opnieuw te versturen, zal de gewijzigde bedrijfsnaam wel meteen getoond worden.

Indien je briefpapier gebruikt, is het belangrijk om te verifiëren of de vorige bedrijfsnaam nog steeds op het briefpapier staat. Je kunt het briefpapier aanpassen door de volgende stappen te volgen: Instellingen > Algemeen > Briefpapier.

In het geval dat niet alleen de bedrijfsnaam, maar ook het bedrijfslogo veranderd is, kun je deze aanpassingen doorvoeren via: Instellingen > Account > Bedrijfsprofiel

Verder is het belangrijk om deze wijziging ook te delen met ons. Dit kan via je eigen Customer Succes Manager of via onze support-afdeling ([email protected]).

Moet er een volledig nieuw bedrijfsprofiel worden toegevoegd aan je Simplicate omgeving? Klik dan hier voor meer informatie.

Het aanpassen van je bedrijfsnaam

Je kan je eigen organisatie vinden via: CRM > Relatiesoort > Mijn bedrijf. Selecteer hier het gewenste bedrijfsprofiel en open het. Ga vervolgens naar het tabblad ‘bedrijfsgegevens’ waar je de naam van het bedrijfsprofiel (eigen organisatie) kan aanpassen. Sla de wijziging op door op ‘opslaan’ te klikken, en de aanpassing is succesvol doorgevoerd.

Een andere plek waar je de gegevens ook dient aan te passen is op het bedrijfsprofiel. Ga hiervoor naar de instellingen > account > bedrijfsprofiel > open daar het profiel > hier heb je de mogelijkheid om nog eventuele wijzigingen door te voeren zoals btw-, KvK- en IBAN nummer:

Het aanpassen van je offerte- en factuursjablonen

Wanneer er een naamswijziging heeft plaatsgevonden dan gaat het vaak samen met wijzigingen in het logo.

Er zijn een paar plekken waar je het logo kunt instellen, controleer de volgende plekken:

  1. Offertes:

    1. Ga naar de instellingen van Simplicate > sales > offertesjablonen. Open daar je sjablonen en controleer daar op oude logo's of achtergronden. Daarnaast kun je de tekst van je offertes controleren op verwijzingen naar de oude bedrijfsnaam. Controleer dit bij alle sjablonen.

    2. Logo in het digitaal onderteken portaal: ga naar de instellingen > account > bedrijfsprofiel > open daar het profiel > navigeer naar het tabblad 'Huisstijl' en pas daar je logo aan.

  2. Facturen:

    1. Briefpapier: ga naar de instellingen van Simplicate > algemeen > briefpapier. Maak een nieuw briefpapier aan of vervang het huidige briefpapier (lees hier wat de voorwaarden zijn).
      Let op: als je een nieuw briefpapier hebt aangemaakt, dan dien je dit ook te koppelen op je factuursjablonen. Ga hiervoor naar de instellingen > facturen > factuursjablonen > open je sjabloon > navigeer naar het tabblad 'briefpapier', selecteer daar het nieuwe briefpapier.

    2. Factuurgegevens: binnen hetzelfde sjabloon heb je ook nog de tabbladen 'voettekst' en 'e-mailsjabloon' zitten. Controleer de teksten of deze nog kloppen.

Was dit een antwoord op uw vraag?