In Simplicate beheer je alle relevante informatie omtrent jouw bedrijfsprocessen, wat je helpt efficiënt te werken. Tegelijkertijd is Simplicate niet je database en is het de uitdaging om alleen informatie vast te leggen die je daadwerkelijk nodig hebt, zodat je overzicht bewaart. Maar hoe doe je dit, als alle informatie belangrijk lijkt?
Bepaal welke informatie je wil monitoren
In Simplicate heb je alle ruimte om documenten, e-mailberichten en filterbare informatie vast te leggen. Om te bepalen welke gegevens je noodzakelijkerwijs vast moet leggen in Simplicate, is het goed om na te gaan waar je op wil monitoren/ aansturen. Welke informatie verzamel je op dit moment van je klanten, salestrajecten en projecten?
Bepaal waarom je hierop wil monitoren en verbind acties aan de gegevens die je verzamelt
Om na te gaan welke informatie van belang is, ga je na wat er op dit moment daadwerkelijk met de informatie wordt gedaan. Wil je bijvoorbeeld een export kunnen draaien van een bepaalde groep relaties, dan is het goed om na te gaan waarom je dit precies wil. Wil je maandelijks een mailing sturen naar een selecte groep relaties, of wil je de status weten van de grootst lopende projecten vanaf een bepaald budget, omdat je zeker wil weten dat specifiek deze projecten onder controle zijn, dan weet je dat je deze informatie wil vastleggen. Op basis van de informatie die je vastlegt, onderneem je rechtstreeks actie. Hiermee voorkom je ook dat je informatie vastlegt waar je niets mee gaat doen en houd je je modules overzichtelijk.
Bepaal hoe en waar je de informatie wilt vastleggen
Binnen Simplicate leg je per module de desbetreffende gegevens vast. Dit kan binnen verschillende onderdelen.
Gegevens vullen per module - leg alle algemene gegevens vast en maak eventueel extra vrije velden aan, zodat je per module eenvoudig een selectie kunt maken.
Documenten - sla alle documenten op die je voor je secundaire processen bij de hand wil hebben (let op! Gebruik Simplicate niet als je database, maar als hulpmiddel).
Tijdlijn - Houd hier alle relevante notities en e-mailcorrespondentie met je klanten bij.