Voor veel organisaties is dit een krachtige manier om (potentiële) relaties betrokken te houden die je in Simplicate CRM hebt staan!

Beschik je over een HubSpot account en wil je gebruik maken van de integratie, activeer dit dan via Instellingen > Algemeen > Integraties > HubSpot:

Zoals je in bovenstaande afbeelding ziet, moet je hier de API sleutel van jouw HubSpot account invullen. Deze sleutel vind je in je HubSpot account via Settings > Integrations > API-key

Op het moment dat je de sleutel kopieert en hier invult, kun je de integratie activeren.

Nu je dat hebt gedaan, worden de mailinglijsten die je in HubSpot hebt staan, na het synchroniseren, onder de Instellingen bij CRM tabblad 'Mailinglijsten (Nieuw)' gezet. De velden worden zichtbaar na het synchroniseren onder Instellingen > CRM > Mailinglijsten (Nieuw).

De mailinglijsten die je hier ziet, zijn dus de mailinglijsten die je in HubSpot hebt aangemaakt. Standaard staan de mailinglijsten op actief (zie kolom "Actief"). Als je een bepaalde lijst niet wilt gebruiken vanuit Simplicate CRM, dan kun je hier op klikken en het vinkje bij "Geblokkeerd" aanzetten.

De mailinglijsten die actief zijn, zie je vervolgens terugkomen in CRM > Personen > Persoonsgegevens > Mailinglijsten (Nieuw):

Het e-mailadres dat je bij de contactgegevens hebt gevuld, wordt standaard het e-mailadres dat onder de veldgroep 'Mailinglijsten (Nieuw)' komt te staan en wordt gesynchroniseerd. Wanneer de persoon als contactpersoon een ander mailadres heeft kun je deze hier handmatig toevoegen.

Op het moment dat je hier bij de Mailinglijsten (Nieuw) (bij een persoon in CRM) een mailinglijst aanvinkt, zal Simplicate dit doorgeven aan HubSpot. Op dat moment wordt dus het e-mailadres, inclusief voornaam en achternaam, in HubSpot gezet.

Ook wordt in HubSpot een contact aangemaakt, dit is nodig om een persoon toe te voegen aan een lijst in HubSpot. Er wordt op basis van het mailadres bepaald of het contact al bestaat. Bestaat er al een contact met dit mailadres dan wordt het in Hubspot bestaande contact gekoppeld aan de lijst.

Collectief wijzigen

Heb je je CRM al helemaal gevuld en wil je in één keer een groot aantal personen doorzetten naar HubSpot? Dat kan! Ga naar CRM > Personen. Maak hier een selectie van de personen die je wilt selecteren. Door middel van de vinkjes aan de linkerkant geef je aan wie je allemaal wilt selecteren. Klik je op het bovenste vinkje, dan selecteer je automatisch alles in één keer. Klik vervolgens op Acties > Wijzigen en je ziet onderstaande pop-up.

Zodra je hier je mutatie doorgeeft en op 'Opslaan' drukt, worden alle personen (inclusief e-mailadres, voornaam & achternaam) in de betreffende mailinglijsten van HubSpot gezet.

Binnen Simplicate CRM - personen is het nu ook mogelijk geworden om te filteren op de maillinglijsten in HubSpot. Deze opties zul je zien tussen de standaard filters in CRM - personen.

Tijdlijn

Op de overzichtspagina worden de mutaties die gedaan worden aan de maillinglijsten ook gelogd. Je vind hier terug of mailinglijsten zijn toegevoegd, dat personen van de mailinglijst zijn afgehaald of dat de synchronisatie succesvol is geweest.

Op deze manier beheer je dus je mailinglijsten vanuit Simplicate CRM.

Let op:

Het aantal personen in Simplicate kan licht verschillen van het aantal personen in HubSpot. Dit komt door de criteria die HubSpot hanteert:

  • Enkel personen die een e-mailadres bevatten, worden gesynchroniseerd. Personen zonder e-mailadres verschijnen niet in HubSpot;
  • Ontvangers hebben natuurlijk de keuze om zich uit te schrijven voor jouw e-mails. Deze adressen worden verwijderd uit de HubSpot lijst, maar blijven beschikbaar binnen Simplicate.

Heeft u het antwoord gevonden?