Naar de hoofdinhoud

CRM afschermen op bedrijfsprofiel

In Simplicate kun je specifieke rechten instellen voor het zien en openen van relaties.

P
Geschreven door Product Management
Deze week bijgewerkt

Dit biedt een extra laag van beveiliging en privacy voor gevoelige klantgegevens.

Wat houdt het in?

In het tabblad "Bedrijfsgegevens" of "Persoonsgegevens" binnen een relatie in CRM is er een veldgroep genaamd "Toegang". Hier kun je kiezen uit twee radiobuttons:

  • Alle medewerkers: Iedereen heeft toegang.

  • Bedrijfsprofiel(en): Alleen gebruikers met rechten tot dat bedrijfsprofiel hebben toegang.

Als er geen bedrijfsprofiel is toegevoegd, blijft de toegang zoals voorheen, en kunnen alle gebruikers de relatie zien.

Let op: Gebruikers met de gebruikersgroep 'Alle rechten' hebben altijd nog toegang tot alle relaties, ongeacht de CRM-instellingen.

Beperkingen bij afscherming

Wanneer de relatie voor jou is afgeschermd dan

  • kun je het bedrijf of de persoon niet zien in CRM;

  • kun je het bedrijf of de persoon niet ophalen via de API;

  • kun je documenten en tijdlijnberichten niet ophalen via de API als deze zijn aangemaakt op de CRM-relatie;

  • Geen sales, projecten of facturen aanmaken voor de relatie;

  • Geen afgeschermde relaties meer exporteren.

Informatie over de verdere afscherming van Simplicate per bedrijfsprofiel op Sales en Projecten vindt je hier: bedrijfsprofielen afschermen.

Belangrijke opmerkingen

  • Let op! Gebruikers met alle rechten kunnen altijd bij alle relaties en informatie.

  • Het is voor iedereen met toegang tot de relatie en rechten om te 'wijzigen' in CRM mogelijk om de relatie af te schermen.

Was dit een antwoord op uw vraag?