Bedrijven & personen

Wanneer je bedrijven of personen hebt in je CRM-overzicht die niet meer worden gebruikt, dan kun je deze op inactief zetten door het uitvinken van ‘Actief’. Deze functie kan worden teruggevonden wanneer je een bedrijf of persoon opent en naar het tabblad ‘Bedrijfs- of persoonsgegevens’ gaat.

Wanneer je deze instelling uitvinkt, zal de relatie de status ‘Inactief’ krijgen.

Relaties die inactief zijn zullen niet worden getoond op het moment wanneer je een nieuw salestraject, project of factuur wilt maken.

Het filteren op actieve- en inactieve bedrijven of personen

Standaard toont het CRM-overzicht van bedrijven en personen alleen de actieve relaties. Door rechts in het menu te filteren op ‘inactief’, worden ook de inactieve relaties getoond. Filter je op ‘alle’ dan worden zowel actieve als inactieve relaties getoond.

Contactpersonen

Het inactief maken van de contactpersonen verloopt via dezelfde manier als het inactief maken van personen en/of bedrijven. Indien een contactpersoon als inactief wordt ingesteld, zal de contactpersoon nog wel in het overzicht van contactpersonen staan.

Inactieve contactpersonen herken je aan de status ‘inactief’.

Uitzonderingen wanneer je een (contact)persoon niet inactief kunt maken

Je kunt een persoon niet inactief maken wanneer die persoon als:

  • T.a.v. bij het tabblad ‘facturatie’ staat ingesteld;

  • Standaard ontvanger bij het tabblad ‘facturatie’ is ingesteld;

  • Contactpersoon staat opgegeven bij een actief project;

  • Contactpersoon staat opgegeven bij een open salestraject;

  • Afwijkend contactpersoon staat opgegeven bij projecten als een afwijkend debiteur;

  • Het om een medewerker van jouw organisatie gaat.

Heb je het antwoord gevonden?