Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesHRMInstellingen HRM
Contracten instellen en aanmaken
Contracten instellen en aanmaken
Jorike van Dijken avatar
Geschreven door Jorike van Dijken
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Binnen Simplicate is het mogelijk om contracten aan medewerkers te koppelen, bij deze contracten kun je zelf ook instellen welke dienstbetrekkingen en type arbeidscontracten er binnen jouw bedrijf worden gehanteerd.

Dienstbetrekkingen

Het bewerken en toevoegen hiervan, doe je via Instellingen > HRM en daarna kies je voor het tabblad 'Dienstbetrekkingen'.

We hebben alvast een aantal opties in Simplicate gezet. Deze opties kun je eenvoudig zelf aanpassen door er op te klikken.

Wil je een dienstbetrekking toevoegen? Klik dan op '+ Nieuw', rechtsboven in jouw scherm:

Type arbeidscontract

Wil je de contracten van je medewerkers vastleggen, dan kun je bij 'type arbeidscontract' instellen welk type arbeidscontracten jouw organisatie allemaal kent.

Het bewerken en toevoegen hiervan, doe je via Instellingen > HRM en daarna kies je voor Type arbeidscontract.

We hebben alvast wat opties in Simplicate gezet. Deze opties kun je eenvoudig zelf aanpassen door er op te klikken. Wil je een type arbeidscontract toevoegen? Klik dan op '+ Nieuw', rechtsboven in jouw scherm.

Daarna kun je in het volgende scherm alle gegevens invullen die je nodig hebt om het contract toe te voegen:

Contract medewerker

Als bovenstaande instellingen goed gezet zijn, kunnen deze vervolgens gebruikt worden bij het koppelen van het contract aan een medewerker.

Je gaat naar HRM > 'Medewerkers in dienst' en je opent de medewerker of maakt deze aan door rechtsboven te klikken op '+ Nieuw' (alles over het aanmaken van medewerkers lees je in dit artikel).

Daarna je via het tabblad 'Contract' een nieuw contract toevoegen, waarbij je alle gegevens kunt invullen die noodzakelijk zijn. Indien een medewerker onderdeel is van meerdere bedrijfsprofielen, kun je ook meerdere contracten aanmaken:

Was dit een antwoord op uw vraag?