Twee-staps-authenticatie is een extra beveiligingslaag voor je Simplicate account. Deze is ontworpen om ervoor te zorgen dat jij de enige persoon bent die toegang heeft tot jouw account.

Twee-staps-authenticatie instellen

In 'Mijn profiel' (te bereiken via jouw foto of initialen rechtsboven) is Twee-staps-authenticatie één van de tabbladen. Via dit tabblad kan je deze extra beveiligingslaag instellen voor jouw account. 

Nadat je Twee-staps-authenticatie hebt aangezet resten er nog drie stappen stappen om jouw mobiel klaar te maken om als extra controle middel gebruikt te worden:


Druk tot slot op Activeren en de Twee-staps-authenticatie is ingesteld!

Twee-staps-authenticatie uitzetten voor gebruikers in jouw Simplicate omgeving

Indien je toegang hebt tot de algemene instellingen binnen Simplicate, is het mogelijk om 2FA uit te schakelen voor je collega. Je doet dit door te navigeren naar Instellingen > Gebruikers, gebruikersgroepen en rechten. Klik de betreffende gebruiker aan en klik op 'Deactiveren'. Stel dat je beschikt over een nieuw apparaat wat nog niet geverifieerd is en het daardoor niet mogelijk is om in te loggen met de Twee-staps-authenticatie, dan kan dit opgelost worden door aan een collega te vragen om de 2FA uit te schakelen. Dit kan door bovenstaande stappen te volgen.

Geldigheid twee-staps authenticatie

Wanneer je gebruik maakt van 2FA sessie wordt dit gestart en behouden aan de hand van het uitgaande IP-adres waarop je deze bent aangegaan. Deze sessie is ongeveer 8 uur lang geldig, als deze sessie is verlopen dan wordt jouw account automatisch uitgelogd en zul je een nieuw token moeten invoeren om te kunnen inloggen.

Wanneer je wilt wisselen van een computer naar een ander apparaat dan hoef je geen nieuw token hoeven in te voeren. De 2FA kijkt enkel naar het uitgaande IP-adres waarop je zit en niet naar het apparaat waarop je werkt.

Heb je het antwoord gevonden?