Simplicate biedt op een eenvoudige manier de mogelijkheid om gegevens te exporteren. Per module kan vervolgens worden ingesteld of de rechtengroep waar je onderdeel van bent, deze gegevens mag exporteren.
Als de export-optie niet getoond wordt, dan is het goed om te controleren of jouw rechtengroep wel over de juiste rechten beschikt om de data van de gewenste module te mogen exporteren.
De export
Als jouw rechtengroep voldoende rechten heeft om de gegevens de mogen exporteren, dan worden in beide CRM-modules de knop 'optie' getoond. Wanneer hier op wordt geklikt, dan krijg je de mogelijkheid om de gegevens van de CRM-module te exporteren.
Wanneer je besluit een export te maken van deze gegevens, dan heb je de mogelijkheid om verschillende filteropties te gebruiken. Aan de hand van deze filteringen kan de nog te genereren export, verder gespecificeerd worden.
Veelgestelde vragen
Is de data van mijn export direct te gebruiken voor een CRM-import?
Nee, dat is niet direct mogelijk. Het template van de export bevat meer data, dan het import template. Met een export wordt immers de maximale hoeveelheid data uit Simplicate gehaald.
Uiteraard is het mogelijk om bepaalde gegevens uit het exportbestand te kopiëren en te vullen in de juiste kolommen van het importbestand.
Wat levert een export op?
Dat is afhankelijk van het doel van de export. Een export biedt de mogelijkheid data uit Simplicate te halen. Deze data kan gebruikt worden om op te sturen of extern te gebruiken. Tevens kan het periodiek exporteren van cruciale data als een eigen back-up dienen voor de organisatie.
Hoelang mag het duren voordat een export is gegenereerd?
De tijdsduur van een export is afhankelijk van een aantal factoren. De belangrijkste factoren zijn de grootte van de dataset en het tijdstip van het exporteren. Hoe groter het bestand, des te langer het genereren zal duren. Daarnaast is het tijdstip van aanvragen van invloed. Immers wanneer er veel exporten, van verschillende omgevingen tegelijkertijd worden aangevraagd, dan ontstaat er een wachtrij.
Indien de export binnen 2 uren nog niet is geproduceerd, dan adviseren we om de export opnieuw aan te vragen. De eerste aanvraag is dan vastgelopen. Als deze export niet handmatig te verwijderen is, dan kan je contact opnemen met onze support-afdeling. Middels een klantverzoek kunnen zij deze vastgelopen export laten verwijderen.