Het kan natuurlijk zijn dat je met een bepaalde klant een tarief hebt afgesproken. Dit kun je vastleggen in Simplicate CRM.

Instellingen

Om tariefafspraken vast te leggen in CRM, dien je dit allereerst te activeren.
Je gaat daarvoor naar Instellingen > CRM  > Algemene CRM instellingen. Hier kies je voor tariefafspraken op CRM: Ja.

In CRM is er nu het tabblad 'tariefafspraken' toegevoegd:

De afspraken vastleggen

In dit tabblad ga je de tarieven vastleggen. Je doet dit door op '+ Nieuw' te klikken. 

Afhankelijk of je hebt gekozen voor urensoort uurtarief en/of medewerker uurtarief, krijg je hier 1 of beide opties. Dit artikel legt dit uit > 

Je selecteert het urensoort of de medewerker en geeft het tarief dat je met de klant hebt afgesproken aan:

De afspraken verschijnen in het overzicht:

Tarieven gebruiken in het project

Wanneer je vervolgens een project aan maakt voor deze klant en de desbetreffende urensoort of medewerker selecteert zal Simplicate aangeven dat er een tariefafspraak is gemaakt en vragen of je deze afspraak wilt gebruiken:

Zodra je klikt op toepassen, zal het tarief automatisch aangepast worden!


Heeft u het antwoord gevonden?